Magazin

U Japanu možete iznajmiti "zgodne momke koji plaču" - Plakaće sa vama i brisaće vam suze

Japanske kompanije zapošljavaju "zgodne uplakane momke" koji prikazuju filmove o umirućim kućnim ljubimcima u pokušaju da rasplaču zaposlene. Cilj biznisa je da pomogne ljudima da se oslobađaju stresa i potisnutih emocija.
U Japanu možete iznajmiti "zgodne momke koji plaču" - Plakaće sa vama i brisaće vam suze© freepik/freepik

Za oko 7.900 jena ili oko 70 dolara, u Japanu možete angažovati atraktivnog muškarca da dođe na vaše radno mesto i da vam nežno briše suze dok plačete. Ukoliko vam je teško da pokazujete emocije, on će sa vama gledati tužni film, sve dok se dovoljno ne oslobodite i konačno počnete da plačete.

Zvanični naziv posla je "lepi uplakani momak", a njegova obaveza je da rasplače svog klijenta i briše mu suze. Najčešće puštaju filmove o kućnim ljubimcima ili o odnosu oca i ćerke. "Uplakani momci" mogu biti različiti - od tipičnog "dobrog momka", do "buntovnika", zubara, gimnastičara...Međutim, zašto bi neko uopšte želeo da unajmi stranca koji će ih navesti na tako emotivno i intimno iskustvo?

Na zapadu je lako zamisliti slične trenutke sa porodicom i prijateljima, kada možemo da delimo lični teret i suze (zbog toga su nam, između ostalog, takvi odnosi dragoceni), ali u Japanu je veoma drugačije. Država koja je izuzetno napredna u mnogim poljima, zapravo ima velike nedostatke na polju iskazivanja emocija, intime i međuljudskih odnosa. Prikazivanje "slabosti" u javnosti, pogotovo u poslovnom svetu, ima ozbiljne posledice po reputaciju pojedinca. 

Posao je započeo biznismen Hiroki Terai u 2013. godini. Ideju je dobio nakon što je organizovao nekoliko uspešnih slavlja raskidanja braka, a kada je video pozitivne uticaje kada bi se biviši partneri i gosti rasplakali, odlučio je da takve trenutke pretvori u biznis. Počeo je da organizuje serije besplatnih projekcija tužnih filmskih inserata, sa ciljem da natera potpune strance da zajedno plaču u javnosti i oslobode se stresa.

Plakati sa nekim je luksuz za većinu Japanaca, jer čak jedna trećina osoba u ovoj zemlji živi sama. Procenjuje se da će do 2035. godine 40 posto stanovnika ove zemlje biti samci. Od sedamdesetih godina prošlog veka sve je više razvoda i sve manje sklopljenih brakova. Imajući u vidu usamljenost koju ljudi u Japanu osećaju, kompanije su iskoristile ovu nepovoljnu statistiku za život, na njima isplativ način, pa su osim seksualnih usluga, otvorene kompanije za usluge maženja, gledanja televizijskog programa u društvu ili čak čišćenje stana nakon što osoba premine sama u njemu.

Mnoge firme veruju da će ova nekonvencionalna terapija pomoći zaposlenima da se oslobode stresova koji se akumulira zbog velikog pritiska u svakodnevnom životu - dugi radni dani, nedovoljno odmora, kao i brojne društvene norme koje, nažalost, doprinose velikoj epidemiji usamljenosti u Japanu.

image