Poslovni asistenti ne žele više ovu titulu

Posle pandemije, posao asistenta je prešao velikim delom u virtuelni svet i aplikacije, pa je sada fokus na organizaciji video poziva i većeg broja onlajn sastanaka. Baš kao što je posao sekreatarice u momentu napretka tehnologije i ženskih prava, zamenjen poslom asistenta, tako je sad i asistent kao pozicija u firmi pred tranzicijom.

"Nekada šef pošalje poruke u poslednjoj sekundi pre nego što je potrebno nešto da se obavi. Teško je predvideti gde će ko od saradnika u tom trenutku biti, a ja se osećam vezanom za kompjuter", kaže Jasmin Čang, asistent koja je organizovala hiljade sastanaka sedeći ispred računara. Istovremeno je vodila računa o vremenima sastanaka, kao i kada je ko od zaposlenih došao na posao.

Kako se sa promenom načina poslovanja pojavljuju novi poslovi, kao što su strateški poslovni partner, administrativni partner, koordinator, menadžer poslovnih projekata, tako se menja i opis posla asistenata, pa njihova titula sada ne odražava njihovu sve više rastuću odgovornost, piše "Blumberg biznis".

"Ako sebe nazovem saradnikom, veća je verovatnoća da ću dobiti platu na nivou menadžmenta", rekla je Džil Lamar, koja je radila kao sekretarica i pomoćnica na četiri kontinenta od 1979. godine. Pisala je zapisnike sa sednice odbora, izrađivala odluke odbora koje su morale da budu usklađene sa pravnom regulativom, da bi na kraju radila čitave projekte umesto svojih rukovodilaca. Shvatila je da reč "asistent" za posao koji ona obavlja više ne odgovara svim ulogama koje obavlja. Svoju poslovnu titulu promenila je u "saradnik u menadžmentu".

Prema poslednjim podacima 93 posto asistenata u SAD u 2021. godini su bile žene, a najviša zarada za posao asistenta je u oblasti tehnologije i finansija. Dok se uloge asistenata uveliko razlikuju u zavisnosti od delatnosti, tokom pandemije je većini povećan obim posla.

Jedna funkcija koja se u velikoj meri razvila je organizacija i monitoring komunikacije. Uzastopni Zum sastanci, čini mnoge asistente zaposlenijima nego pre pandemije. Neki asistenti imaju formalne razgovore sa svojim šefom dva puta dnevno, što je pre bilo nepotrebno, jer su radili zajedno u istoj kancelariji. Dok drugi asistenti trenutno odgovaraju na pitanja zaposlenih, ista ona na koja su nekada odgovarali oči u oči tokom pauze za ručak.

Prosečan tehnološki paket u kompaniji koji jedan asistent mora da prati sastoji se od čak od 187 aplikacija, između ostalih asistent mora da prati: elektronsku poštu (svoj poslovni mejl, menadžerov poslovni mejl, nekoliko elektronskih adresa kompanije i lične naloge menadžera), SMS poruke, Gugl drajv, i druge plaforme na kojima može da vidi zadatke na kojima radi njihov nadređeni. Neke kompanije koriste aplikacije za internu komunikaciju.

I za najiskusnije asistente, ove nove oblasti u tehnologiji i u komunikaciju, su potpuno nove. Posao se povećao i obuhvata potpuno nove načine rada a asistenti više ne žele da se sav posao koji obavljaju plaća i naziva na isti način.