"Indi sliz" je trend koji slavi aljkavost i neuglađen imidž

Paralelno sa stotinama pažljivo promišljenih estetskih trendova, "indi sliz (indie sleaze)" prikazuje drugačiju vrstu lepote. Nepromišljene odevne kombinacije i fotografije bez dorade, ponovo postaju popularne na društvenim mrežama.

Indi sliz, nazvan po spoju engleskih reči indi i sliz (aljkav/neugledan), je trend koji najviše asocira na modu i urbanu scenu 2010-tih godina. Pre nego što je Instagram postao mesto na kome se pokazuje "najbolje lice", mnogi su postavljali fotografije iz svakodvnevnog života ili sa žurki, bez previše doterivanja. Nakon nekog vremena, ležernost na društvenim mrežama je nestala i prikaz "savršenog" izgleda i životnog stila, putovanja i sl. je bio glavni cilj. 

Međutim, prezasićenje besprekornim sadržajem je postajalo sve veće, pa su mnogi korisnici odlučili da se vrate opuštenom korišćenju društvenih mreža, kada objave nisu bile toliko proračunate i uglađene.

Glavna inspiracija je urbana scena od pre desetak godina. Tada nisu postojali influenseri za koje danas znamo, već su to većinom bili modni blogeri ili ljudi iz drugih kreatinvnih industija, koji su diktirali sve trendove. Muzika i moda je bila kombinacija rokenrola i šarenog popa. Spontane fotografije sa žurki ili koncerata su bile simbol svakoga ko je bio uticajan i kul, a skoro uvek se nosilo minimalno šminke i nije bilo važno izgledati besprekorno, već opušteno.

Ležerni trend se danas može videti na objavama ličnosti poput Bele Hadid, a postoji i poseban Instagram nalog na kome se mogu videti fotografije iz "autentičnog" indi sliz perioda.

Mnoge poznate ličnosti i brendovi su počeli objavljivati fotografije koje nisu dorađene, nemaju profesionalno osvetljenje i savršen kvalitet. Kao i Bela, mnoge druge slavne ličnosti postavljaju prizore iz svakodnevnog života ili mutne fotografije sebe ili drugih, koje deluju nepromišljeno i veoma ležerno.

Pojedini brendovi se pridružuju trendu. Na primer, osim profesionalno odrađenih fotografija za kampanje, mnogi prikazuju i događaje iza scene (najčešće snimljeni moblinim telefonom), kao način povezivanja s publikom i prikazivanja "pravog" života iza kamere. Trend se proširio zajedno sa povratkom grandž stila šminkanja.

Iako ovaj koncept postepeno postaje sve popularniji, mnogi se i dalje pitaju zašto bi "aljkavost" bila poželjna estetika? Postoje dva moguća odgovora, a prvi je vezan za ciklus modnih trednova. Prema nepisanom pravilu, stilovi se uvek vraćaju nakon jedne ili dve decenije, što se moglo videti povratkom mode ranih dvehiljaditih godina, nakon završetka pandemije. Sledeći "logičan" korak je vraćanje indi izgleda, koji je sledio odmah nakon hiper-ženstvene estetike prethodnog perioda.

Drugi odgovor ima veze sa savremenim dobom, u kome tehnologija i društvene mreže diktiraju mnoga estetska pravila današnjice. Dovoljno je da samo jedan odevni predmet postane viralan i da na hiljade ljudi oseća pritisak da ga kupi, kako ne bi bili u zaostatku za brzim promenama i novitetima modne industrije. Ipak, možda je postepeno vraćanje indi sliza dobra stvar, jer može pomoći u otklanjanju velikog pritiska i nerealističnih standarda lepote koji dominiraju ne samo onlajn, već i u stvarnom životu. Akcenat se stavlja na zabavi i izražavanju ličnog stila, bez obzira na aktuelne trendove i "pravila".