Pre nekoliko godina internet su preplavile fotografije japanskih biznismena, koje su brzo postale hit. Na fotografijama se mogu videti muškarci u odelima, koji nose uglancane cipele i kožne torbe. Deluju kao tipični biznismeni koji se mogu videti u svim velikim gradovima sveta.
Ipak, ono što je najupečatljivije nije njihov izgled, već situacije u kojima se nalaze. Svaki od muškaraca leži na betonu, klupi, među žbunjem na ulici, na stepenicama ili u javnom prevozu. Izgledaju kao da su utonuli u dubok san i zaboravili na japansko pravilo pokazivanja isključivo najboljeg lica u javnosti.
Kako je došlo do toga da poslovni i "ozbiljni" ljudi popiju toliko alkohola da se onesveste na sred ulice? Odgovor je: nomikai.
Nomikai (nomi – piti, kai – događaj) su obavezna društvena okupljanja u poslovnom svetu Japana. Na primer, kada šef odseka ili direktor firme organizuje nomikai, važno je prisustvovati, jer to predstavlja veliki znak poštovanja. Nije preporučljivo "izdvajati" se od drugih i odbiti poziv, bez obzira ako je sutradan radni dan za koji se mora rano ustati. Takođe, veoma je važno prihvatiti svako piće koje direktor ponudi, ne samo iz pristojnosti, već i zbog potencijalnog unapređenja na poslu.
U većini slučajeva, nomikai se održava u restoranu ili baru i često traje do kasno u noć. Zbog toga, mnogi biznismeni nemaju način da se vrate do kuće, jer su propustili poslednji voz, a hoteli i taksiji su isuviše skupi. Ovo je razlog (i zbog dejstva alkohola) zbog čega mnogi "odluče" da spavaju na ulicama.
Fenomen je postao prilično popularan u svetu i onesvešćeni "modeli" su poslužili kao inspiracija pojedinim umetnicima. Mnogi su pravili dokumentarne projekte i fotografisali usnule biznismene, ali uz indirektne kritike na primer surove poslovne kuluture. U profesionalnom (i akademskom) svetu Japana je neophodno uvek davati maksimum i ići do sopstvenih mentalnih i fizičkih granica. Zbog prevelikih očekivanja za pojedinca, veliki broj stanovnika pati od prekomernog stresa, usamljenosti i depresije.
Postoji i nekoliko profila na društvenim mrežama koji isključivo postavljaju pijane, iscrpljene biznismene. Profili su najčešće šaljivog karaktera, a služe i kao dobar podsetnik: previše posla, kao i previše zabave mogu biti loša ideja.