Kako su tehnologija i društvene mreže neizostavni deo savremenog života, vremenom se razvilo mnoštvo načela o digitalnom bontonu. Postoji na stotine različitih pravila i primena, ali neke od najpopularnijih koja se odmah mogu primeniti su:
Odbijanje zahteva za prijateljstvo/praćenje ne treba shvatiti previše lično. Razlog može da zavisi od osobe do osobe, ali i od odnosa - u slučaju da je u pitanju bliska osoba, onda je u redu pitati ih zašto odbijaju zahtev. Međutim, ako je u pitanju samo poznanik ili neko sa kim imamo samo profesionalni odnos (a nije u pitanju praćenje na profesionalnom nalogu), onda ne postoji razlog da budete uvređani zbog društvenih mreža.
Isto pravilo važi i u obrnutom slučaju: nije neophodno prihvatiti svaki zahtev. Iako možda nekda ne deluje prikladno, uvek je u redu odbiti "digitalne odnose", čak i kada ljudi uživo insistiraju da se "morate zapratiti". Nikome ne dugujemo takvu vrstu pažnje. U redu je čak i slagati i reći da ne provodimo previše vremena na društvenim mrežama.
Pažljivo biranje sadržaja za postavljanje. Komentar napisan iz besa, deljenje određenih strastvenih mišljenja ili intimnih detalja iz života koji će zauvek biti zabeleženi ili postavljanje potencijalno neprikladnih fotografija, može da doprinese lučenju dopamina u trenutku, ali to ne znači da je uvek najbolji izbor.
Onlajn prisustvo pojedinca danas je važno i skoro nemoguće izbeći (hteli mi to ili ne) ali ipak, preporučljivo je razmisliti pre ostavljanja "digitalnog otiska". Nije potrebno biti isuviše pažljiv, ali moguće je umereno filtrirati svoje naloge i izbeći moguće neprijatnosti.
Nije potrebno odgovarati na sve poruke (osim u hitnim slučajevima). Savremeno i brzo doba je dovelo do velikog gubitka strpljenja kod mnogih i ljudi često očekuju da odmah dobiju odgovore na poruke. Ipak, život se i dalje odvija van ekrana i niko nije dužan da svakome odgovori u najkraćem mogućemroku. Isto pravilo je važno zapamtiti i kada sami osećamo frustraciju ako nam prijatelj ne odgovara samo nakon nekoliko minuta.
Pravilno korišćenje telefona u društvu. Pravilo može da zavisi od situacije, kao i od samih ljudi kojima smo okruženi. Na primer, ako smo u profesionalnom okruženju, na sastanku i sl., onda je dobro skloniti mobilni uređaj, osim ako nije potreban za razgovor koji je u toku. Kada je u pitanju okupljanje sa prijateljima ili porodicom, onda je isto dobro skloniti telefon. Ako je neophodno koristiti ga u tom trenutku, onda je najbolje izviniti se ili čak zahvaliti drugoj osobi na strpljenju kada završimo s korišćenjem.
Ponekada, čak se i ljudi s kojima smo veoma bliski ustručavaju od "opominjanja", jer danas svako skoro uvek ima mobilni u ruci, ali će svako ceniti kratko izvinjenje. Neprestano gledanje u ekran dok smo u društvu može podsvesno drugoj osobi dati do znanja da ne poštujemo njihovo vreme i prisustvo. Kada je situacija obrnuta, često se i sami ustručavamo "opomene", ali u pravom "prekršaju" su oni koji nemaju svest o prethodno navedenom pravilu.