Kako generacija Zed utiče na industriju parfema

Parfemi poznatih ličnosti više nisu popularni kao nekada, a mnogi smatraju da bi bilo gore kada bi dvoje nosili isti parfem na žurku, nego kada bi se pojavili u istoj garderobi. Zašto je miris postao veoma važan za "Zumere"?

Mlađe generacije imaju veliki uticaj na trendove, najviše zahvaljujući društvenim mrežama. Osim različitih stilova odevanja i šminke, jedinstven miris postaje jedan od glavnih prioriteta prilikom traženja sopstvenog stila.

Hešteg #pefumetok na TikToku ima skoro tri milijarde klipova. Na stotine hiljada korisnika deli svoje kolekcije parfema, omiljene mirise, vodiče za pronalaženje ličnog mirisa ili kako kombinovati parfeme sa drugim mirisnim proizvodima... Mnogi stručnjaci dele savete kako da parfemi traju što duže ili koje mirisne note ne bi trebalo mešati.

Interesovanje za parfeme nikada nije nestalo, ali dolazi do promene u industriji, jer se postepeno menja odnos kupca i proizvoda. Na primer, godinama unazad, veliki značaj su imali parfemi slavnih ličnosti. Kupiti miris sa imenom poznatih je bilo uzbudljivo i delovalo je kao da se pojedinac može "približiti" svojoj omiljenoj zvezdi. Ipak, navedena strategija više nije efikasna kao nekada.

Najveći uticaj imaju pripadnici generacije Zed. Stručnjaci u polju marketinga smatraju da "Zumeri" brzo umeju prepoznati kada poznate ličnosti ili influenseri plasirau proizvode koje ne koriste u stvarnom životu, već ih reklamiraju samo radi profita. Isto važi i za parfeme - ako je očigledno da zvezda nije imala nikakvu ulogu u kreiranju mirisa i identiteta brenda, onda će mnogi odbiti da ga kupe i isprobaju.

Umesto korišćenja onoga što je trenutno najpopularnije, mnogi se opredeljuju za pronalaženje parfema koji ide uz njihov generalni stil, ličnost ili pomaže u ostavljanju željenog utiska. Cilj je imati veoma specifičan i jedinstven miris, pogotovo u kombinaciji s drugom kozmetikom, koji postaje sastavni deo estetike i stila osobe. 

U proteklih nekoliko godina, šminka i nega za kožu su uvek bile na vrhu trendova, a sada parfemi dolaze na prvo mesto u industriji lepote. Jedan od razloga može biti i "instant zadovoljstvo". Parfem radi brzo, za razliku od šminkanja koje traje i nanošenja krema ili seruma, za koje je potrebno vreme i posvećenost kako bi se videli efekti.

Pošto se čulo mirisa vezuje za emocije i uspomene, cilj potrage za savršenim parfemom je da pojedinac postane prepoznatljiv po svom mirisu. Takođe, mnogi korisnici društvenih mreža su objasnili da, kada vide da određen parfem koji poseduju postane previše poznat, odmah prestaju da ga koriste. U poslednje vreme se sve više prodaju i parfemi koji sadrže feromone, kako bi se navodno privukla pažnja drugih ljudi i poboljšalo samopouzdanje.

Trend je paradoksalan, zato što se ne plasira jedan određen tip mirisa, već se ohrabruje eksperimentisanje i traženje onoga što pojedinca usrećuje. Više se ne kupuju samo poznati proizvodi, već oni sa kojima se osoba oseća povezano i koji može postati "lični pečat". Zbog toga više nije važno da li je određen parfem namenjen za muškarce ili žene, niti da li je trenutno popularan. Najvažnije je kakav utisak neko želi da ostavi.