Delo nastalo 1996. godine će sredinom maja biti prodato na aukciji savremenih umetničkih dela u Njujorku. Smatra se da će skulptura "Pauk", visoka tri metra, biti prodata za višu cenu nego bilo koji drugi rad umetnice.
Pre četiri godine, još jedan "Pauk" iz Luizine kolekcije je prodat na aukciji za trideset dva miliona dolara i tada je to bilo drugo najskuplje prodato umetničko delo ženskog autora u istoriji (na prvom mestu je slika Džordže Okif, "Beli cvet", koja je pre devet godina prodata za četrdeset četiri miliona dolara.)
Predviđena cena od četrdeset miliona nije iznenađujuća, kada se u obzir uzme istorijsko-umetnički značaj skulpture. Pauk je jedan od najprepoznatljivijih motiva iz rada umetnice. Počeo je da se pojavljuje na njenim crtežima još od 1947. godine, a početkom devedesetih je počela da ih materijalizuje. Paukovi predstavljaju simbol majčinstva (jedna od skulptura iz kolekcije se zove "Mama") i asociraju na majku autorke, koja je po zanimanju bila tkalja.
Mreža koju pauk plete je bila simbol tapiserija koje je njena majka kreirala, što je razvilo Luizinu radoznalost za umetničko istraživanje i primene različitih tehnika u radu. Svojevremeno je javno objasnila da je inspiracija bila lična, jer je "njena najbolja drugarica bila njena majka", koju je opisala kao "inteligentnu, strpljivu, razumnu i neophodnu, kao pauk".
Luiza Buržoa je jedan od najuticajnijih umetnica dvadesetog veka i poznata je po inovativnim i tehnički kompleksnim skulpturama. Kombinovala je različite materijale, geometrijske i organske oblike. Sedamdesetih je održavala mnoge samostalne izložbe i počela je da privlači veliku pažnju javnosti. Muzej moderne umetnosti u Njujorku joj je priredio prvu izložbu osamdesetih godina i od tada je postala jedna od najznačajnijih umetnica savremene avangarde.
"Pauk je postao svetska ikona, prepoznatljiv zahvaljujući njegovom prisustvu u kulturnim institucijama širom sveta," izjavio je za javnost Dejvid Galperin, direktor za kolekciju savremene umetnosti "Sotbis" aukcijske kuće.
"Nije samo predstavnik moderne skulpture, već ima simbolično prisustvo u svetskoj savremenoj kulturi."