Bezbednost najvažnijih političkih ličnosti oduvek je tema broj 1, a poznato je da su ruski političari među najčuvanijim političarima sveta. U kakvim su se automobilima prevozili sovjetski politički akteri?
Brza "Emka" GAZ-M-1 V8 - prvi presretač ruskog KGB
Sovjetsko putničko vozilo koje se u serijskoj proizvodnji pojavilo 1936. godine moglo se pohvaliti osmocilindričnim Fordovim motorom, a za njegov prototip uzeto je vozilo marke Ford Model B 40A iz 1934. godine: po uslovima ugovora između američke kompanije i Sovjetskog saveza sva tehnička dokumentacija bila je prosleđena kompaniji GAZ, koja je bila odgovorna za izradu i komplektaciju vozila. Ovo je i prvi presretač sovjetskog KGB, a da bi mogao da kruzira ruskim putevima bilo je neophodno nekoliko korekcija - iako se vozilo koristilo od strane jednog od najvažnijih državnih organa tog vremena, bilo je potrebno poboljšati bezbednosne performanse, prilagoditi ga vožnji na sovjetskim putevima i obezbediti adekvatne rezervne delove i obučen personal koji bi mogao u kratkom roku da otkloni bilo koji kvar.
"Pobeda" GAZ-M26 – super brzi automobil
Drugi presretač koji sed nalazio u floti KGB takođe je bio iz porodice GAZ, a ovaj u to vreme moćni automobil proizvodio se od 1956. do 1958. godine i važio za pravi ponos ruskih bezbednjaka. Automobil je bio opremljen motorom sa šest cilindara i 90 konjskih snaga, a automatski menjač "nasledio je" od limuzine GAZ M-12 ZiM. Ovaj super brzi automobil mogao je da razvije brzinu do 132 kilometra na čas, a od nule do sto je ubrzavao za 30 sekundi.
"Volga" GAZ-23 – presretač "prerušen" u civilni automobil
Modifikacija prethodnog modela "Volge" veoma brzo se "uvukla pod kožu" sovjetskim pripadnicima bezbednosnih službi, a GAZ-23 izrađen je po specijalnom zahtevu Komiteta državne bezbednosti i drugih službi Sovjetskog Saveza. GAZ-23 bio je izrađen u seriji od svega 603 primerka, a spolja se ni po čemu nije razlikovao od svog prethodnika: glavna modifikacija bila je na motoru - KGB-ovsku "Volgu" krasio je osmocilindrični motor zapremine 5,53 litra i neverovatnih 195 konjskih snaga koji je "pozajmljen" od "Čajke" GAZ-13. Zbog ovakvog motora koji su konstruktori jedva uspeli da upakuju ispod haube, "Volga" je dobila čak 300 kilograma mase. Od nula do sto kilometara na čas ovoj "Volgi" je trebalo samo 16 sekundi, što je u odnosu na prethodnog presretača iz GAZ porodice gotovo dvostruko bolje prolazno vreme, a maksimalna brzina koju je mogla razviti bila je 170 kilometara na čas.
"Volga" GAZ-24-24
Omiljena "Volga" državnih funkcionera i pripadnika KBG još od početka proizvodnje 1968. godine važila je za pravi dragulj ruske automobilske industrije, a činjenicu da je bila miljenica KGB potkrepljuje i to da je i dan danas u narodu ona poznata upravo pod nazivom "KGB Volga". Ovaj automobil imao je modernizovan motor od 195 konjskih snaga i 8 cilindara, a za razvijanje brzine od 100 kilometara na čas trebalo mu je nešto manje nego njegovom prethodniku, GAZ-23 - 15 sekundi. Tokom istorije ova "Volga" doživela je neznatne modifikacije zarad boljih performansi, a njen dostojan naslednik pod nazivom GAZ-24-25 korišćen je za najvažnije ličnosti tadašnje političke scene: uglavnom je korišćena od strane Devete uprave KGB-a, odnosno službe obezbeđenja političkih lidera SSSR.
GAZ - 31013
Popularni "trideset prvi" model kako su ga u narodu nazivali, po svojim spoljašnjim karakteristikama ni na koji način nije mogao da se poveže sa KGB-om, a njegova proizvodnja otpočela je 1988. godine. Za razliku od svog prethodnika, GAZ-31012 iz 1981. godine, ovaj unapređeni automobil nije čak bio ni prerušen u običnu "Volgu", a imao je i dvostruke izduvne cevi i automatski menjač. "Trideset kec" bio je opremljen snažnim V8 motorom sa 195 konjskih snaga, a njegova "kubikaža" bila je neverovatnih 4200 kubika.