Kreativni poslovi mogu biti veoma zanimljivi, uzbudljivi, puni noviteta, istraživanja i analiza unutrašnjeg i spoljašnjeg sveta. Ipak, uvek je dobro imati orijantire koji će razviti osećaj za dobru procenu sopstvenih ideja, produktivnosti i izvođenja projekata.
Sledećih nekoliko stručnjaka su podelili za "Dži-Kju"(GQ) magazin, kako sebe ohrabruju, traže inspiraciju i balans između "igre" i posla:
Promena mesta – Alternativna američka muzičarka Etel Kejn, koja se nedavno proslavila svojim južnjačko-gotičkim zvukom, često opisuje važnost promene mesta na kome se umetnik nalazi i kako to može imati pozitivni uticaj na stvaralaštvo.
"Kada osetim da sam poptuno iskoristila inspiraciju koju mi je određena okolina donela, onda tražim drugačije mesto i nov "bunar" iz kojeg ću dobijati ideje. Nekada je najbolje udaljiti se i tražiti sveži ugao za sledeći projekat. Takođe, pronalaženje novih načina za rad mogu dovesti u pitanje da li su prethodne metode bile dovoljno uspešne."
Iskreno i jedinstveno – Parfimer Dejvid Molc često kombinuje naizgled neobične mirisne note u parfemima (bakar, drvene kutije, ugalj) i smišlja intrigantne koncepte, kao što je "osećaj prskanja pesme benda 'Piksiz (Pixies)' na vrat".
Veruje da je autentičnost neophodna: "Budite odvažni i napravite nešto što još niko nije smislio. Ne brinite o reakcijama drugih i da li će razumeti vaš rad. Razumeće ga kada vide koliko je dobar. Nemojte pokazivati nezavršenu verziju."
Učestalo kreiranje – Nadrealni slikar Alehandro Kardenas veruje da je konstantno uvežbavanje ruke (u bukvalnom ili figurativnom smislu) najvažnije: "Stvari ne mogu ostati samo teorija. Treba doći do trenutka kada svaka zamisao može biti preneta rukama na jasan i efektan način."
Strpljenje – "Nikada ne znam kada će se javiti nova ideja. Zbog toga moram da čekam i tražim nešto inspirativno, bilo da je u pitanju film, poema, knjiga, umetnost i slušanje zvukova prirode, kiše, vetra, ptica, posmatranje oblaka..." svojevremeno je izjavio Rjuiči Sakamoto, komopozitor, glumac i producent.
Bez romantizacije – Možda zvuči neobično, ali važno je biti svestan realnosti kreativnog posla: "Kreativni rad je za plave kragne, kao da radiš u fabrici. Pojaviš se, imaš svoje radno vreme, radiš iz dana u dan, a ne misliš previše o tuđim rekacijama, jer to nije tvoj posao. Tvoj posao je da radiš ono što te pokreće, uprkos izazovima," smatra Rič Rol, sportista i velnes podkaster.
Traženje saveta – "Saradnik u kojeg imamo poverenja nam može reći kada smo se previše uneli u projekat i kada je vreme za korak unazad. Može te pogedati u oči i reći da nešto ne valja, ne ide zajedno. Ubica kreativnosti je kada se svi ljudi oko nas slažu s našim idejama," izjavio je kustos Ešli Klark.
Dobra energija – Kasting direktorka Dženifer Venditi, koja je radila na projektma kao što su film "Ankat džemz (Uncut Gems)" i serijal "Euforija (Uncut Gems)" je zaslužna za neke od najupečatljivijih likova na ekranu u proteklih nekoliko godina.
Veruje da inspiracija mora biti obostrana: "Kada sam tek počela da radim, stalno sam morala da pronalazim različite ljude. Onda sam shvatila da nije ključ da samo ja tražim njih, već i oni mene. Ako moja energija nije dobra, oni me ne primećuju. Postoji razlog zašto se ljudi drži zajedno, a to je jer postaju refleksije jedni drugih."
Rad, rad, rad – Bez obzira na inspiraciju i maštu koja se razvija, bilo koji kreativni posao zahteva mnogo posvećenosti i energije.
"Ne postoji zamena za trud, tvrdoglavost i odlučnost da dobijemo najbolje moguće rezultate," veruje književnica Džojs Kerol Outs.
"Najvažnije je da se probije u industriji i stvori sopstveni put, konstantno stvarati i ostajati dugo 'ispod i unutar' dela," izjavio je pisan Šon Tor Konro.
Na kraju, muzičar Džon Kejl poručuje da kreativni posao "Nije magija, već naporan rad."