Magazin

Botičelijeva "Venera" je postala influenserka

"Zdravo svima, ja sam Venera, imam oko trideset godina... Dobro, možda malo više. Ja sam virtuelna influenserka. Vodiću vas na putovanje kroz Italiju i posetićemo najbolje znamenitosti," napisala je Botičelijeva "Venera" na svom Instagramu. Javnost i kritičari nisu oduševljeni turističkom kampanjom.
Botičelijeva "Venera" je postala influenserka© Wikimedia Commons/Public Domain

Italijansko Ministarstvo turizma je uložilo devet miliona evra u turističku kampanju koja predstavlja lik "Venere", sa remek dela renesansnog slikara Sandra Botičelija, kao savremenu influenserku.

Ime projekta je "Open to Meraviglia", što u kombinaciji engleskog i italijanskog navodno znači "Otvoreni za istraživanje". Ipak, podsekretar Ministarstva kulture i umetnički kritičar Vitorio Zgarbi je za portal rekao "La Repubblica" da mu ime kampanje nije jasno:

'Ne bih previše da protivrečim svojim kolegama, ali šta znači ovo ime? Koji je ovo jezik?'

Na kampanji se Venera može videti kako vozi bicikl pored rimskog Koloseuma, jede pastu pored jezera Komo i pravi selfije pored mnogih drugih znamenitosti. Obrađene fotografije i snimci kampanje se mogu videti u mnogim gradovima i na svetskim aerodromima, ali korisnici društveni mreža i mnogi kritičari umetnosti su podelili svoje mišljenje.

Mnogi pišu da se u pojedinim video klipovima uopšte ne koriste fotografije Italije, već Slovenije, kao i da postoje određene gramatičke greške u propratnim tekstovima. Istoričar umetnosti Livia Garomersini je javno kritikovala kampanju: 'Gde je umetnost, gde je prava promocija u ovom haosu klišea?'

Dodala je da kampanja umanjuje značaj kulturnog nasleđa zemlje na najvulgarniji mogući način i postavila je pitanje o etičkoj korektnosti korišćenja Botičelijeve slike, koja zvanično pripada Ufici galeriji u Firenci.

Brojni korisnici društvenih mreža ostavljaju komentare u kojima sarkastično ismevaju projekat, smatrajući da nije bilo neophodno koristiti lik "Venere" na ovakav način. Mnogi

'Molim vas pojačajte kontrast na sledećim fotografijama, nisam dovoljno oslepeo. Hvala.'

'Botičeli se prevrće u grobu...'

'Ne puštajte je u Firencu!'

'Kada bi mogla, Botičelijeva 'Venera' bi ponovo izašla iz morske pene i udarila vas školjkom.'

Gradonačelnik Firence Dario Nardelja je javno objavio svoje mišljenje po pitanju korišćenja jedne od najpoznatijih slika za promotivnu kampanju: 'Borimo se protiv komercijalne eksploatacije koja ismeva naše umetničke dragocenosti,, kao što su kecelje koje pokazuju Davidove genitalije ili groteskne reprodukcije remek dela u glupim pozama.'

image