Od urednice Voga do biznis mogula: 5 poslovnih saveta Ane Vintur

Preko 30 godina Ana Vintur je jedna od najpoznatijih i najmoćnijih žena u modnoj industriji, a takvim uspehom može se pohvaliti tek nekolicina. Anine liderske sposobnosti i uspeh su rezultat njenog iskustva, vizije, kreativnosti i posvećenosti. Kreator je i Masterklasa gde podučava veštinama kreativnog liderstva i efikasnog upravljanja timom. Donosimo vam pet poslovnih saveta koje je podelila čuvena urednica Voga koji su joj pomogli da dođe do vrha i ostane neprikosnovena kraljica modne industrije.

Proteklih decenija o Ani Vintur napisane su brojne knjige i snimani filmovi, a njena karijera inspiracija je mnogima koji tek započinju svoje poslovne poduhvate.

Kao žena na samom vrhu svoje branše, Ana se često susretala sa predrasudama, ali uprkos tome svojim uspehom je pokazala da je njena vizija jasna, a cilj da "vedri i oblači" modnom industrijom. Ovih pet poslovnih saveta Ana Vintur sledi tokom čitave karijere.

Stojte iza svoje vizije i budite odlučni

Prilikom izgradnje vaše vizije nije dovoljno da je razumete samo vi, već i drugi, naročito ukoliko vam je potrebna podrška. Uvek budite diplomatični, promovišite jasnu komunikaciju i odlučnost, a jednom kada postanete odani svojoj viziji, bićete i bolji lider i menadžer.

"Neodlučnost je gora od pogrešne odluke" - jedna je od ključnih misli Ane Vintur.

Budite inicijatori promena

U donošenju pojedinih odluka moramo biti hrabri, a takve odluke najčešće ne budu prihvaćene na pravi način. Ipak, Ana navodi da ih se ne treba plašiti, jer čak i naizgled "pogrešne" odluke mogu podstaći diskusiju i "brejnstorming" koji će dovesti do promena.

"Statistike nam ne mogu reći baš sve. Ne možete izgraditi publiku kroz statistiku, to dolazi kroz kreativni talenat", navela je Ana i istakla da pravi lideri ne prate statistike već predviđaju trendove.

Izgradite buduće lidere

Kao neko ko je decenijama na samom vrhu modne industrije, Ana Vintur se oduvek trudila da kroz rad i podršku iznedri novu generaciju mladih dizajnera i na taj način učestvuje u formiranju budućnosti modne industrije, ali i doda novu dimenziju svom radu.

Poznata kao neko ko nema ni trunku zavisti i sujete, Ana motiviše ljude oko sebe da iskažu sav svoj potencijal i budu najbolja verzija sebe.

"Šarenolik" tim za bolje rezultate

Suprotno svim očekivanjima, ova modna ikona ne obraća toliko pažnje na to kako se njeni saradnici u slobodno vreme oblače i kakve aksesoare nose, ali joj je zato veoma važno šta u slobodno vreme rade: koji su im hobiji, šta vole da čitaju i da li rade na sebi - ove stvari Ana Vintur ceni daleko više od "kostima".

Prilikom formiranja tima, trudi se da on bude raznolik i pokrije različite teme i poglede na svet, a kada pronađe ljude od poverenja daje im maksimalnu slobodu da iskažu sebe i svoje vizije.

Uvek budite u toku sa dešavanjima

Kojim god poslom da se bavite, uvek pratite događaje iz svoje industrije ne samo u vašoj zemlji, već širom sveta. Tu je i neprekidno učenje kao jedna od najvažnijih stvari za lični i profesionalni razvoj, budući da savremene tehnologije iz dana u dan "prete" da osvoje nove i nove profesije.

Među njenim vrednostima su i radoznalost i otvorenost ka inovacijama: "Provedite što više vremena dobijajući kreativne podsticaje poput čitanja knjiga, odlazaka u pozorište ili šetnje", izričita je Ana Vintur.