Kao i mnogi drugi proizvodi u istoriji, tesktilne boje koje je bilo najteže dobiti su vremenom postale "kraljevske". Neke od njih su ultramarin plava, koja se u srednjem veku poredila sa zlatom. Danas, najpoznatija kraljevska boja je ljubičasta.
Vekovima unazad, tekstilna industrija se razvijala zajedno s vremenom i odeća je oduvek bila jedan od najvećih pokazatelja društvenog statusa. Ljubičasta boja je bila rezervisana za aristorkatiju još od doba Rimskog carstva. Pojedini izvori tvrde da je njen značaj bio toliki da bi svako ko je nosi, a da nije sam car, morao biti uhapšen.
Neki od najstarijih izvora o prisustvu ljubičaste datira iz doba persijskog carstva: Kir Veliki, osnivač Prvog persijskog carstva, često je nosio ljubičasti plašt, kao simbol svog položaja i ugleda. Crkve širom sveta su tražile plave i ljubičaste nijanse za prikaze Bogorodice.
U prošlosti se većina boja za tekstil dobijala od pigmenata iz zemlje i biljaka. Proces dobijanja ljubičaste je bio izuzetno komplikovan i skup. U drevnom feničanskom gradu Tiru (u današenjem Lebanonu), proizvodila se "Tirska ljubičasta", koja se dobijala od određene vrste morskog puža (kvrgavi volak).
Otvorila bi im se ljuska, a sluz koja se nalazila u unutrašnjosti koja je morala biti ostavljena na suncu na određeno vreme, kako bi poprimila bogat ljubičasti ton, koji se kasnije koristio za farbanje materijala. Bilo je potrebno čak dvesta pedeset hiljada puževa da bi se dobilo samo trideset mililitara boje. Težina jednog grama boje je imala istu vrednost kao i gram zlata.
Decenijama kasnije se počela proizvoditi sintetička boja za tekstil, krajem devetnaestog veka, a zanimljivo je da je upravo ljubičasta ona koja je prva postala popularna i primenjena na svetskom tržištu. Ipak, iako je danas svima dostupna, nije izgubila svoj prvobitni, aristokratski status. Na primer, kraljica Elizabeta I je tokom vladavine imala strogo pravilo: niko nije smeo da nosi ovu boju, osim članova kraljevske porodice.
Zbog toga se danas ljubičasta i dan danas može videti na kraljevskim krunama i ogrtačima. U međuvremenu je boja dobila još nekoliko značenja – može predstavljati spiritualnost, unutrašnji mir i sl. Ipak, još uvek ostaje najpoznatija kao simbol aristokratije i uzvišenog statusa.