Edvard Bernajz je izumeo savremeno shvatanje reklame - korišćenjem psiholoških igara, analiziranjem reakcija javnosti i primenom originalnih ideja, dobio je nadimak "Otac odnosa sa javnošću", to jest "Otac Pi-Ar-a". Pod uticajem ujaka Sigmunda Frojda, verovao je u značaj podsvesti na ponašanje i često ju je koristio u sopstvenom poslu, što pokazuje njegov citat:
"Svesna i inteligentna manipulacija organizovanih navika i mišljenja javnosti je važan element demokratskog društva. Ljudi koji manipulišu ovim nesvakidašnjim mehanizmom predstavljaju nevidiljivu vladu, koja je pravi vođa naše zemlje. Naši umovi se oblikuju, ukusi formiraju i ideje sugestiraju od strane ljudi za koje nikada nismo čuli. Oni su ti koji upravljaju koncima."
Karijeru u odnosima sa javnošću je započeo kada je bio novinar za jedan medicinski žurnal u Menhetnu. Edvardov prijatelj, koji je bio glumac, želeo je da napravi predstavu u kojoj bi radnja bila vezana za venerične bolesti i prostituciju, što su bile prilično skandalozne teme za 1912. godinu. Kako bi pomogao drugaru, Bernejz je kreirao komitet čiji su članovi bili veoma poznati i poštovani pripadnici visokog društva, koji su javno podržali predstavu i zagarantovali njen uspeh. Tada je Edvard shvatio značaj dobre reklame.
Doveo je pojedine predsednike i gradonačelnike do pobede na izborima, tako što bi za njih kreirao adekvatne kampanje, kako bi ih "povezale" sa publikom. Pored političkih projekata, jedna od najpoznatijih kolaboracija koju je imao je bila sa kompanijom cigareta "Laki Strajk" u dvadesetim godinama prošlog veka.
Edvardov zadatak je bio da navede žene da češće kupuju njihove cigarete, zato što su žene pušači, pogotovo u javnosti, često bile osuđivane. Prva taktika je bila povezivanje pušenja sa mršavljenjem - čak je unajmio i doktore koji bi govorili da su "Laki Strajk" cigarete bolji izbor od slatkiša. Domaćicama se plasirala ideja da je posedovanje cigara bilo obavezno društveno pravilo. Kampanje su uspele, ali je i dalje postojalo mnogo predrasuda o ženama koje puše van kuće.
Tada je Bernejz napravio novi projekat, uz pomoć psihoanalitičara Abrahama Brila (koji je bio Frojdov učenik). Bril mu je rekao da cigarete mogu biti simbol "plamena slobode" za žene, čije su potrebe i želje bile ugnjetavane od strane društva. Bernejz je rekao da će za Uskršnju paradu biti unajmljene mnoge glumice i modeli, koje će veselo šetati, pušiti cigaretu i uživati.
Ideja je bila uspešna i vremenom su žene počele da se žale što crveno-belo pakovanje "Lakija" ne ide uz njihovu garderobu, pa je Bernejz promovisao zelenu, "trendi" kutiju. Zanimljivo je da, iako je jedan od njegovih najvećih uspeha bio vezan za duvan, nikada nije pušio, a svojoj ženi bi sekao i bacao cigarete. Pojedini izvori veruju da postoji mogućnost da je Bernejz još tada znao za određene zdravstvene rizike koje pušenje donosi, ali da je to ipak bio proizvod koji je morao da plasira.
Njegove taktike se i danas primenjuju u svetu marketinga. Razumeo je značaj psihologije u reklamama i uvek je verovao da ljude vuku faktori koji su van njihove svesti, što je potrebno iskoristiti za uspešan Pi-Ar. Napisao je nekoliko knjiga, ali najpoznatije su "Propaganda" i "Kristalizacija javnog mišljenja". Preminuo je 1995. godine, u sto trećoj godini života. Sebe je smatrao pripadnikom "inteligentne manjine" koja masom može upravljati samo "pritiskom na dugme". Danas se mnogi ne slažu s njegovom filozofijom, jer smatraju da publika isto može da diktira i upravlja u kom smeru se razvija marketing.
Nazivan i pionirom Pi-Ar-a, nekoliko godina pred smrt je redovno javno izražavao negodovanje prema svojim naslednicima u polju odnosa sa javnošću. U intervjuu povodom svoj stotog rođendana za "Njujork tajms" je rekao da "bilo koji idiot danas sebe može nazvati Pi-Ar stručnjakom." Dodao je i da bi rado prihvatio nadimak tek kada bi se profesija shvatala ozbiljnije, "poput prava ili arhitekture".
Ipak, sigurno je da su njegove metode ostale efikasne decenijama kasnije, uz male izmene koje je doneo digitalni svet, kao što su razne kampanje na društvenim mrežama, influenseri i digitalni influenseri, plasiranje proizvoda uz pomoć poznatih ličnosti i slično.