Ajfon ubedljivo dominira u rejtingu najprodavanijih premijum telefona

Dva najveća svetska rivala u oblasti tehnologija i mobilne telefonije, kompanije Epl i Samsung, još jednom su odmerile snage, a poslednja istraživanja pokazala su da je američka tehnološka kompanija dominantnija kada su u pitanju premijum uređaji. Ipak, ni Samsung nije "ostao dužan" imajući u vidu da "drži" čak trećinu ukupnog broja prodatih uređaja.

Ubedljiva dominacija kompanije Epl neosporiva je kada su u pitanju mobilni uređaji pokazala su najnovija istraživanja Kanalis estimejts, vodeće globalne kompanije za analitiku tržišta tehnologija. Kako je navedeno u istraživanju, i pored očigledno opadajućeg trenda prodaje mobilnih telefona koji se nastavio i tokom prvog kvartala 2023. godine, za 13,3 procenata, udeo Elp smartfona u cenovnom rangu iznad 500 američkih dolara "skočio" je za gotovo 5 posto.

Ajfon dominira u premijum kategoriji

Kako se navodi u analitičkim podacima koje je ovjavila istraživačka kuća, na spisku najprodavanijih mobilnih telefona čija je maloprodajna cena iznad 500 dolara, čak prva četiri mesta zauzimaju Epl uređaji - Ajfon 14 Pro Maks, Ajfon 14 Pro, Ajfon 14 i Ajfon 13, dok se na petom mestu nalazi Samsungov S23 Ultra. U Top 15 našli su se i Šaomi 12 i Huavei Mejt 50.

Zanimljivo je i da je su se na listi najprodavanijih telefona u vrednosti iznad 500 dolara našli i stariji modeli Ajfona, poput Ajfona 12 i Ajfona SE (treće generacije).

Telefoni po ceni iznad 800 dolara zauzimaju čak 41 procenat svetskog tržišta

Poslednja istraživanja pokazuju i da je trend kupovine telefona premijum kategorije u porastu, kao i da čak 41 procenat zapadnoevropskog tržišta zauzimaju mobilni uređaji čija maloprodajna cena prmašuje 800 američkih dolara. U poređenju sa prethodnih pet godina, ovi podaci predstavljaju apsolutni rekord.

Sa druge strane, oni "za klasu niži" po cenovnom rangu (od 600 do 799 dolara) zauzimaju tek 3 procenta tržišnog udela, dok se na drugom mestu po popularnosti sa 25 procenata udela na tržištu nalaze jeftiniji modeli čija cena varira između 200 i 299 američkih dolara.

Samsung "drži" čak 35 posto tržišta

I pored osetnog pada potražnje za smartfonima u odnosu na prošlu godinu, kompanija Samsung i dalje se može pohvaliti liderskom pozicijom kada je prodaja mobilnih telefona u pitanju. Prema istraživanjima Kanalisa, čak 35 posto svih prodatih mobilnih uređaja su marke Samsung, od koji je najprodavaniji najnoviji premijum uređaj S23 Ultra, dok se na drugom i trećem mestu nalaze S23 i A14 modeli.

"Samsung je neznatno promenio fokus i orijentisao se na srednju i višu klasu kada je Zapadna Evropa u pitanju, a motiv su svakako veći prihod i jači potencijal kada su integracije u pitanju", naveo je Runar Bjorhovd, analitičar kompanije Kanalis.

Na drugom mestu po udelu na tržištu mobilnih telefona sasvim očekivano našao se Epl, koji "kaska" za Samsungom za samo 2 procenta, dok je treće mesto pripalo kompaniji Šaomi, koji "pokrivaju" 15 posto tržišta.

Dodatno, prema najnovijem izveštaju koji je objavio Konzjumer Intelidžens Risrč Partners (Consumer Intelligence Research Partners), u poslednjih 12 meseci zabeležen je najveći prelazak korisnika sa Android telefona na Epl, u odnosu na zadnjih pet godina.

Prema njihovim podacima, 15 posto kupaca Ajfona navelo je da je na njega prešlo nakon korišćenja Android uređaja, a među razlozima navedeni su i sledeći:

1. Duža softverska podrška - Epl obično daje softversku podršku za Ajfon telefone pet ili šest godina dok Android telefoni nemaju toliko dugoročnu podršku, iako Samsung u poslednje vreme beleži velik napredak na tom području.

2. Ajfon nudi bolju vrednost - ovo je definitivno pametnije ulaganje za one koji stalno menjaju telefonske uređaje jer dugo zadržavaju pristojnu cienu. Vrednost Android telefona drastično opada tokom godina

3. Ajfon nudi Ajmesidž -  nije samo jednostavna razmena poruka već sadrži više opcija

4. Ajfon je popularniji među mladima


5. Ajfon ima bolji izbor aplikacija - ovde se ne misli na broj aplikacija, već na njihov kvalitet. Dva su razloga za to: prvi je to što programeri aplikacija obično zarađuju više novca putem IOS operativnog sistema, pa daju prioritet Ep Storu (App Store) u odnosu na Plej Stor (Play Store), drugi je što Ep Stor nudi veći izbor profesionalnih aplikacija za kreativnost.