Kupovina umetnina može biti jedan od najizazovnijih zadataka kada je u pitanju ukrašavanje enterijera. Biranje umetničkog rada neće uvek biti jednostavno, zato što postoji nekoliko faktora koji se moraju ispuniti. Prvo, poželjno je da se delo vizuelno uklapa sa ostatkom doma, zatim je važno da nam se iskreno dopada. Na kraju, bitno je da odabrano delo, osim što nam se estetski sviđa, ima koncept i poruku koja se slaže uz naša mišljenja i ličnost (osim kada delo ima slobodnu interpretaciju).
Traženje "pravog" rada deluje komplikoano, ali srećom, postoji više različitih opcija istraživanja i biranja umetnosti, koja će postati dragoceni deo našeg doma.
Lični ukus je najvažniji
Kada je u pitanju umetnost u domu, neophodno je zapamtiti da je kupujemo prvenstveno zbog sebe. Mi smo oni koji će delo najviše gledati, tako da je izuzetno važno odabrati radove koji nam se zaista dopadaju. Praćenje i analiziranje određenih trendova može biti od pomoći tokom poređenja i učenja o različitim pravcima, ali ne bi trebalo tražiti samo "moderna" dela koja će se dopadati gostima.
Biranje umetničkog rada za kuću pruža priliku za istraživanjem sopstvenog ukusa, emocija koje različiti radovi mogu probuditi i razvijanje kreativnosti. Delo treba da nas inspiriše, pokreće i da se osećamo povezano s njim. Cilj kupovine nije impresioniranje drugih, već ulepšavanje svog životnog prostora prema sopstvenim željama i preferencama.
Istraživanje onlajn, kupovanje uživo
Pretraživanje različitih stilova, pravaca i umetnika je najbrže i najlakše uraditi preko interneta. Tada se stiče generalna ideja o delima koja bi nas mogla interesovati i znanje o umetnosti se može proširiti. Ipak, kada dođe vreme za kupovinu, nije preporučljivo naručivati umetničko delo zato što utisak koji ostavlja može biti poptuno drugačiji.
Delo koje smo videli na ekranu može delovati manje impresivno kada se uživo sagleda i inicijalno uzbuđenje koje smo osetili kada smo ga ugledali može poptuno nestati. S druge strane, radovi za koje nismo pretpostavili da nam se mogu dopadati, odjednom deluju mnogo zanimljivije i izazivaju emocije kojih nije bilo kada smo isto delo videli onlajn.
Zbog toga je važno ne ubrzavati proces, iako naručivanje dela koje stiže na vrata deluje primamljivo. Kad god je moguće, uvek je bolje svojim očima gledati rad, proceniti kako se osećamo ispred njega i doneti odluku o kupovini.
Enterijer je važan, ali ne presudan
Delo bi trebalo da se uklapa u prostor, ali i da ga podigne na viši estetski nivo. Najbolje je dobro analizirati boje, dezene i teksture u ostatku doma i tražiti rad koji može dobro izgledati uz navedene detalje. Biranje umetnosti prema izgledu enterijera može biti rešenje, u slučaju da pronalaženje dela koje izaziva emocije predstavlja težak zadatak. Idealno je kada delo ima sentimentalnu vrednost, a u isto vreme se vizuelno slaže uz ostatak prostora.
Međutim, čak i kada se rad bira samo zbog njegove estetike, emocije prema njemu se vremenom mogu razviti i postaće još značajniji komad enterijera.
Saveti umetnika
Poznanstva mogu biti od velike pomoći, pogotovo za one koji još uvek nemaju formiran ukus i žele da istraže različite opcije. Ako neko koga poznajemo ima veze sa umetničkim svetom, na bilo koji način, uvek mogu dati dobar savet i preporuku. Znanje i iskustvo nekoga ko se bavi kreativnim poslom može biti dragoceno, jer uvek mogu pružiti svežu perspektivu i drugačija mišljenja.
Razumevanje dela
Kada nam se određeno delo dopadne na prvi pogled, može se javiti želja za kupovinom. Ipak, iako je dobro da se osećamo povezano sa radom, uvek je važno znati kontekst i značenje dela (ako se takva informacija može pronaći).
Tada se veza s radom može produbiti i otvaraju se opcije za različite diskusije o radu sa drugima, a može biti i povod za mnoga razmišljanja o temi koju predstavlja. Suprotno tome, ako se ne slažemo sa porukom koje delo nosi, možemo odlučiti da ga ne kupimo. Iako može delovati kao propuštena prilika, jer nam se isprva zaista dopalo, ali ne bi trebalo osećati razočarenje - najbolje je imati delo koje nam se dopada ne samo vizuelno, već mora imati poruku koja se slaže sa našim mišljenjima i stavovima, pogotovo kada rad postane tema za razgovor sa drugima.