YandexGPT virtuelni asistent "Alisa" konačno dostupan: Piše tekstove i daje savete

Čet-bot YandexGPT integrisan u virtuelnog asistenta "Alisa", od 17 .maja je postao dostupan na glavnoj stranici Jandeks (ya.ru), saopštila je pres-služba, Jandeks tima, a ovu funkciju, za samo jedan dan koristilo je više od milion ljudi. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, Alisa je naučila da piše tekstove i predlaže ideje gotovo jednako dobro kao osoba koja razume temu.

Sada svako može dati Alisi zadatke koristeći bilo koji pretraživač za desktop ili mobilni uređaj. Na primer, na telefonu je lako napraviti meni za svečanu večeru, spisak namirnica i sačuvati sve to u beleškama, a na računaru - pripremiti biznis plan, komercijalnu ponudu ili teze za sastanak.

Jandeks je obučio čet-bot YandexGPT da podržava kontekst razgovora - sada virtuelni asistent Alisa prati nit i logiku razgovora, pamti prethodne primedbe i odgovara na dodatna pitanja, saopštava kompanija. Sredinom maja Jandeks je objavio da je prvi u svetu koji je implementirao veliki jezički model najnovije generacije virtuelnog asistenta. Tada je menadžer Denis Ozornin istakao da ovaj jezički model ne uzima u obzir prethodne primedbe korisnika, ali će u budućnosti naučiti da sledi logiku i kontekst razgovora.

Sada, YandexGPT (YaLM 2.0) pamti primedbe i odgovara na precizna, dodatna pitanja. Ovo omogućava komunikaciju sa njom, kao sa osobom koja prati radnju razgovora. Softver veštačke inteligencije radi u režimu "Alis" "Hajde da razmislimo" i podržava razgovor dug do hiljadu reči", saopštili predstavnici kompanija u ponedeljak, 5. juna, dodajući da je moguće u pretrazi pojasniti svoj zahtev bez prethodnog ponavljanja u celini. Na zahtev korisnika, Alisa može davati savete, delovati kao poslovni partner ili koautor. Na primer, sa njom možete razgovarati o poslovnim planovima, uporediti prednosti i nedostatke kupovine automobila ili se pripremiti za intervju. "Ona će zajedno sa vama smisliti slogane, ideje za startape i desetine internet objava za različitu publiku", naglasili su iz Jandeksa.

"Podrška kontekstu je tehnički težak zadatak. Bilo je potrebno naučiti čet-bot kada je potrebno da uzme u obzir prethodne replike, a kada ne. Da bi to uradio, dodatno je obučen na referentnim primerima bezličnih dijaloga. Za manje od tri nedelje, korisnici su Alisi postavili desetine hiljada pitanja koja zahtevaju kontekstualni odgovor, a AI treneri su naučili model da da najrelevantniji odgovor na takve zahteve. Takođe, "Jandeks tim je koristio dijaloge iz open source skupa podataka Open Assistant ", dodaje se u saopštenju. Prema podacima kompanije, novu funkciju "Hajde da razmislimo" već je koristilo dva miliona ljudi. 

YandexGPT je ranije je bio dostupan samo na Jandeks pretraživaču, aplikaciji Jandeks, i televizorima sa Alisom, a sada se nalazi na glavnoj Jandeks stranici, gde možete imati uvid i u istoriju prepiske.