Od improvizovane pomorandže do "Zipo" upaljača: Ovo su najčudniji automobili na svetu

Zamislite samo da stojite na ulici i pored vas "proleti" predimenzionirana pomorandža za čijim volanom sedi čovek. Ili, da vas pretekne pravi pravcati čizburger automobil. Verovatno biste na trenutkak pomislili da ste sišli s uma, ali uveravamo vas, ovi automobili zaista postoje!

Ljubitelji automobila uvek ponosno ističu kako prepoznaju svaki automobil već na prvi pogled, kako znaju napamet performanse motora i koje felne na njemu najbolje "leže". Šta mislite, šta bi vam odgovorili kada biste im tražili da navedu koliko "konja" ima Lejat Helika automobil ili koju brzinu može razviti Pil P50? Ova vozila predstavljaju prava remek-dela u svetu automobilizma, a na prvi pogled izgledaju potpuno neverovatno - kao da su "ispali" iz crtanog filma. Ovih deset dragulja nećete videti nikada na ulicama Beograda, Novog Sada ili Niša, ali negde su svetu ovi biseri krstare ulicama i privlače pažnju svih prolaznika i učesnika u saobraćaju.

Autspen Pomorandža

Dizajnirani i sastavljeni od strane kompanije Brajana Tvejtsa, ovi automobili bili su korišćeni od strane južnoafričkih proizvođača pomorandži sa ciljem promovisanja ovog citrusnog voća na prostorima Evrope. Potpuno okrugli, sa točkovima koji se jedva naziru i savršeno dizaniranom karoserijom, ove Pomorandže odradile su odličan posao: toliko dobar, da od 1972. godine do danas kompanija za proizvodnju i distribuciju ovog voća nije promenila marketing strategiju i odlučila da kotrljajuće pomorandže po gradu, zameni nečim modernijim. U osnovi voog komičnog automobila nalazi se "Mini" koji se učinio najpodesnijim izborom imajući u vidu izgled koji su limari želeli da postignu.

Automobil Amfibija

Sirena u svetu automobila, ovaj "amfikar" nastao je u "kuhinji" sestrinske kompanije svetski poznate automobilske kuće BMV u periodu između 1961. i 1068. godine, a kao jedinstveno tog tipa vozilo, dobio je čak i odobrenje jednog američkog predsednika. Iako male "kubikaže" od samo 110 kubika, ovaj automobil može se pohvaliti Trijumf Herald motorom i razviti brzinu od čak 112 kilometara na čas na kopnu i 13 kilometara na čas u vodi. Poseban obožavalac ovog "amfikara" bio je 36. predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Lindon Džonson, koji je voleo da plaši svoje putnike praveći se da su kočnice na vozilu otkazale tik pred obalu jezera, a zatim je grohotom smejući se, čekao da "provale" da je sve u redu i da je u pitanju samo neslana šala.

Pil 50

Trotočkaš Pil 50 nastao je u fabrici Pin Inženjerin Kompani u periodu između 1962. i 1965. godine, a originalno je vozilo pušteno u proizvodnju u tri boje: plavoj, crvenoj i beloj. Ukupno je sa trake sišlo oko 50 automobila koji podsećaju na igračke, a njihov jednocilindrični motor i četiri konjske snage samo su dodatno doprinosile utisku. Maksimalna brzina koju su Pil 50 mogli razviti bila je 60 kilometara na čas, a rikverc nije ni postojao. Početkom 2011. godine Pil 50 doživeo je preporod: motor sa 49 kubika i pogonom na fosilno gorivo može razviti brzinu do 45 kilometara na čas, dok oni sa električnim pogonom imaju nešto bolji rezultat. Sa cenom od 15 hiljada funti ova "igračkica" našla je svoje vlasnike širom sveta, a jedan od njih je i Rejnbou Šeik, kolekcionar automobila iz Abu Dabija.

Lejat Helika

Automobil sa propelerom? Da, moguće je! Iako zvuči sasvim neverovatno, 1909. godine Francuz Marsel Lejat poželeo je da napravi avion, ali je negde na sredini ambicioznog projekta ostao bez novca, te je, umesto da sasvim odustane od ambicioznog projekta, došao na ideju da napravi avion bez krila - i, Helika je rođena! Napravljena potpuno od drveta, kako bi bila što lakša, Helika je i zaista "letela" putevima brzinom od 170 kilometara na čas, a nakon pojavljivanju na sajmu automobila u Parizu, potražnja za njom je "planula" preko noći. Ipak, na nesreću svih koji su želeli jedan aviončić za sebe, uslred kompleksnosti je napravljeno samo još trideset Helika, od kojih su se do danas sačuvale samo četiri.

Brdsaj Grašak

Izgleda da južnoafrički Autspen nije jedina kompanija koja je "pala" na zanimljiv i neobičan dizajn: "povrćni" izgled dopao se i kompaniji Brdsaj koja se bavi proizvodnjom i distribucijom smrznute hrane, a gde ćeš bolje reklame za smrznuti grašak od dostave kesica - graškom? Automobil upadljive boje i dizajna u osnovi ima Hondim motor i može razviti brzinu do 80 kilometara na čas, što zaista može izgledati zastrašujuće imajući u vidu izuzetno malo međuosovinsko rastojanje i stabilnost na putu. Grašak je i jedan od najnovijih neobičnih automobila, premda je svetlost dana prvi put ugledao tek 2005. godine u Londonu.

"Zipo" automobil

U vreme kada je u Sjedinjenim Američkim Državama pušenje cigareta bilo moderno, negde u četrdesetim godinama prošlog veka, kompanija poznata po proizvodnji upaljača, Zipo, odlučila se za sjajan marketinški korak i u Krajslerovoj fabrici u Njujorku "sklepala" pravi pravcati upaljač na točkovima. Automobil je u potpunosti bio replika popularnog upaljača, a na njegovom vrhu nalazio se čak i "plamen" - reklo bi se da dizajneri nisu ništa prepustili slučaju. Njegova visina je vozačima ipak zadavala muke, budući da su morali dobro da procene da li mogu proći ispod nekog mosta ili će se zaglaviti, ali ih ni to nije sprečilo da kruziraju kroz čak 48 država. Originalni Zipo automobil nestao je bez traga 1950-ih godina, a čelnici kompanije ponovo su se obratili Krajsleru 1998. godine sa zahtevom da se napravi identična replika.

Čizburger automobil

Za burger na točkovima možemo zahvaliti lancu brze hrane u Kanzas Sitiju, koji je na ideju da ispromoviše svoj biznis došao u "kriznom scenariju", kada posao na buvljoj pijaci nije donosio gotovo nikakav prihod. U nameri da posao dignu "na noge" vlasnici su došli na ideju da naprave čizburger automobil sa vozačevim mestom u sredini, po ugledu na MekLaren F1 i Jamahinim motorom sa deset brzina.