Formula za "savršen" godišnji odmor

Četiri nova iskustva i avanture, upoznavanje troje novih ljudi i probanje tri nova jela su neki od predloga za "savršen odmor", dobijeni iz onlajn ankete. Pored iskustava, izuzetno se vrednuju ljudske interakcije i neočekivani, spontani trenuci.

Ipsitano je dve hiljade ljudi, uzrasta od 18 do 34 godina, koji često putuju. Kroz anketu koju je sproveo jedan onlajn portal, u saradnji sa turističkom agencijom, utvrdili su neke od najvažnijih elemenata "idealnog" odmora.

Pokazalo je da trideset šest odsto smatra da je za nezaboravno putovanje najvažnije izaći iz zone komfora. Drugim rečima, dobro je barem četiri puta pomeriti svoje lične granice kroz nove avanture. Pored toga, preporučljivo je imati barem jedno "neočekivano iskustvo". Trideset dva odsto smatra da je sklapanje novih prijateljstava, kroz upoznavanje barem troje novih ljudi, ključ dobrog odmora i stvaranje zabavnih uspomena. Takođe, preporučljivo je probati barem tri nova jela.

Prema podacima, na sjajnom putovanju će biti snimljeno oko 45 fotografija i 15 video zapisa, kako bi se zabeležila četiri "savršena trenutka", koja se potom mogu čuvati.

Dvadeset devet odsto učesnika smatra da su putovanja na koja su išli sami donela najbolje uspomene i iskustva. Pored toga, skoro polovina ispitanika veruje da su međuljudske interakcije i odnosi veliki deo zabavnog i značajnog odmora, uglavnom zbog velikog prisustva digitalnog sveta danas. Takođe, skoro polovina je priznala da je spremna da napusti posao koji bi ih sprečio da ne idu na duži odmor, jer smatraju da je upoznavanje novih delova sveta i različitih kultura neophodno za čoveka.

Polovina ispitanika planira destinaciju prema iskustvima koje žele da imaju. Pedeset osam odsto često pokušava da unapred pripremi i kreira "savršen trenutak" koji će se pamtiti (na primer, romantičan zalazak sunca), dok pedeset tri odsto više voli kada su takvi momenti spontani i neočekivani. Više od polovine veruje da trenuci koji nisu "idealni" i proračunati upravo postanu najlepše uspomene. Na kraju, četrdeset sedam odsto ljudi više voli da objavljuje potpuno autentične fotografije sa putovanja, nego one koje su isuviše dorađivane i ulepšane.

Glavni razlog odlaska na putovanje su nova iskustva i uspomene, a one koje se najviše pamte su često neplanirane i predstavljaju najbolji "suvenir". Zbog toga se preporučuje potpuno prepuštanje spontanim trenucima, planovima i predlozima napravljeni "usput". Za kraj, iz ankete su izdvojeni najpopularniji predlozi za provođenje vremena koji bi pomogli u doživljavanju "savršenog trenutka sa odmora".Ovo može biti veoma mirna aktivnost, (romantična šetnja po gradu) ili izuzetno uzbudljiv događaj, koji nas navodi da pomeramo sopstvene granice: