Menadžeri srednjeg nivoa donose na desetine odluka svakog dana, ali ne velike, koje utiču na budućnost kompanije. Upravljaju podređenima i odgovaraju višim rukovodiocima čiju politiku sprovode. Istraživanja pokazuju da su oni najnesrećniji zaposleni u kompanijama.
Komunikacija odozgo prema dole, koju mnoge kompanije zagovaraju, stavlja srednje menadžere u poziciju da nakon što dobiju ciljeve od višeg rukovodstva, odmah treba da ih postave svom timu.
Ovaj nivo menadžmenta, osim za prenošenje, odgovoran je za povećanje motivacije i optimizaciju radnih procesa. Dakle, tri najvažnije obaveze srednjih menadžera su posredništvo, mentorstvo i odgovornost za praćenje rezultata. Vešt menadžer kombinuje sva tri aspekta svog rada kao podjednako važne delove jedne koherentne celine.
Pored redovnih sastanaka ovi menadžeri su odgovorni za godišnje rezultate tima, ali i za podržavanje rasta zaposlenih koji žele da nauče nove veštine. Zapošljavanje i otpuštanje takođe je još jedan deo posla srednjeg menadžera.
Šta najviše iscrpljuje ove menadžere?
- administrativni poslovi, popularno nazvani "papirologija"
- mnogo sastanaka
- nedovoljno stručnog usavršavanja
- igranje "između dve vatre" sa nadređenim i podređenim
- potcenjenjivanje njihovog rada
Još od početka pandemije ovi menadžeri imaju zadatak da se nose sa izazovima upravljanja timovima onlajn. Kada tome dodamo i pritisak viših menadžera da se postignu rezultati u sred ekonomske krize, i učestale žalbe njihovih podređenih zato što zarade ne prate inflaciju, sasvim je jasno zašto je ova kategorija menadžera trenutno pod najvećim stresom.
Šta je rešenje?
Pre svega korišćenje tehnologije, aplikacija i softvera kao pomoć u rukovođenju poslom i zaposlenima. To bi ostavilo više vremena na treninge i vođenje tima.
Smanjenje broja dnevnih sastanaka sa rukovodstvom i timom, kako bi ostalo više vremena koje se može bolje iskoristiti.
Edukacija srednjeg menadžmenta, jer mnogi od njih provedu ceo radni vek radeći posao na isti način. Dodatne obuke bi prvenstveno trebalo da pomognu digitalno opismenjavanje u oblasti u kojoj menadžer smatra da mu je potrebno najviše podrške.
U proseku oko 160 sati provedemo svakog meseca na poslu. Većini ljudi je na pitanje šta je dobar posao odgovorila - da bude dobro plaćen i da imaju dobre kolege. A šta je sa stresom? Koliko smo spremni da žrtvujemo zdravlje i privatan život zarad posla?