Apsajkling (upcycling) je rođak nama poznatoj reciklaži. Iako na prvi pogled deluju slično, postoje razlike. Cilj recikliranja je dobijanje novog materijala kroz preradu starog, dok apsajkling podrazumeva korišćenja starog u celini, sa što manje izmena. Iako je ovaj pojam kod nas malo poznat, nema onoga ko nije primenio ovu veštinu, spakovao hranu u posudu od sladoleda ili iskoristio plastične flaše kao saksije.
Iz intervencija na starim komadima nameštaja i drugim predmetima se rodi unikatan predmet, a njegov vlasnik postaje ekološki odgovoran.
Ova tehnika popravke stvari je nekima drag hobi, pa čak i posao, a ne brzo i jeftino rešenje. Transformisani predmeti ne moraju nužno biti i funkcionalni. Dovoljno je starim stvarima dati ulogu dekoracija u prostoru da bi se postigao apsajkling. Apsajkling je prisutan svuda oko nas, primere možemo naći i dok šetamo kroz grad. Koliko god je jedan predeo urban i nov, možemo videti bezbroj kafića koji koriste staro drvo, staklene tegle ili šarmantne, starinske tepihe i nameštaj.
Globalnim porastom ekološke svesti, trend transformisanja starih predmeta i odeće nastaje kao pokret borbe protiv prekomerne proizvodnje i potrošnje. Jedan popularan vid apsajklinga je i rekonstruisanje starih odevnih predmeta. Transformacija polovne odeće u nov, originalan dizajn je novi modni hit, umesto kupovanja novih komada svake sezone. Bakine stare i dugačke suknje, uz suptilne promene poput kraćenja ili došivanja motiva, postaju moderan i jedinstven modni izraz.
Ekološka poruka je dospela čak i do velikih modnih kompanija, kao što je Puma, koja je proizvela haljinu od starih čarapa brenda. Francuska modna kuća Hermes govori o otvaranju ateljea u kome će se isključivo raditi sa već iskorišćenim materijali. Italijanska kuća Prada i njena 'ćerka' kompanija Miu-Miu se okreću ka transformaciji starih komada iz kolekcija, davajući im svež i autentični izgled.
Ovaj trend, sve popularniji iz dana u dan, polako vraća prioritet na zaštitu planete. Ovo je veoma dobar korak unapred, ekološki svestan, ali bez žrtvovanja kreativnosti.