Pojedini korisnici društvenih mreža su počeli da objavljuju fotografije novog upozorenja koje im se pojavljuje na ekranu kada koriste Jutjub, na kome piše da, ako imaju uključen program za blokiranje oglasa, neće moći da gledaju više od tri video klipa. Postoje dve opcije: gašenje blokade ili pretplaćivanje na Jutjub Premium, na kome se ne puštaju oglasi i preko kog bi kreatori sadržaja i dalje dobijali profit.
Prema portalu "Bliping kompjuter (Bleeping Computer)", oglasi na Jutjubu su važni, jer čine aplikaciju besplatnom za milijarde korisnika širom sveta: "Pravimo mali globalni eksperiment koji će navesti ljude da ugase blokatore oglasa. U ekstremnim slučajevima, kada gledaoci nastave da koriste blokatore, onda će se reprodukovanje videa zaustaviti. Mi to shvatamo veoma ozbiljno i video će se zaustaviti ako korisnici nastave da ignorišu upozorenja."
Za sada, predstavnici platforme nisu podelili informaciju koji regioni su deo eksperimenta i još uvek nije poznato da li će "novo pravilo" biti primenjeno. Prethodni "eksperiment" je bio u maju, kada je korisnicima koji blokiraju oglase pristup aplikaciji bio potpuno zabranjen.
Zaustavljanje blokiranja reklama na velikim platformama nije novitet, ali mnogi korisnici društvenih mreža uveliko dele svoje frustracije oko potencijalne promene uslova korišćenja ove poznate aplikacije. Pojedini pišu da uskoro ni jedan sajt i onlajn platforma neće moći neometano da se koriste, zbog velike količine oglasa, kao i da bi tolerisali oglase kada se ne bi pojavljivali "svakih par minuta tokom jednog videa".