"Japan Erlajns" je lansirao novi novu ideju kao način za smanjenje emisije ugljenika. Avio-kompanija se udružila sa jednom od najvećih japanskih korporacija, Sumitomom, kako bi ponudila uslugu iznajmljivanja odeće za posetioce te zemlje. Usluga se zove Eni ver, eniver (engleski Any Wear, Anywhere - bilo koja odeća, bilo gde) a cilj je podsticanje putnika da pakuju manje odeće u prtljag, čime se smanjuje potrošnja goriva avio-kompanije, pa samim time i emisija ugljenika.
Putnici će moći da koriste sajt Any Wear, Anywhere i da unapred rezervišu uslugu iznajmljivanja odeće. Potrebno je uneti informacije o letu, veličini odeće, dužini boravka i u kojoj sezoni se putuje najmanje mesec dana unapred. Zatim, će odeća biti poslata direktno u smeštaj i biće spremna za putnika kada dođe u zemlju.
Iznajmljivanje košta između četiri i sedam hiljada jena (između tri i pet hiljada dinara), u zavisnosti od broja artikala. Posetioci mogu da iznajme do osam odevnih predmeta na dve nedelje. Pored sistema onlajn rezervacija, Sumitomo takođe nadgleda nabavku, pranje i isporuku odeće, u partnerstvu sa kompanijom za hemijsko čišćenje i dobavljačem odeće.
Probni period će u početku biti ograničen na posetioce koji dolaze u zemlju korišćenjem "Japan Erlajns-a" do avgusta 2024. godine. Međutim, ako se pokaže da je usluga uspešna, Sumitomo bi mogao da razmotri mogućnost da je uvede i na druge prevoznike, kao što su Ameriken Erlajns, Britiš Ervejz, Katej pasifik ervejz i Malazija Erlajns.
Cilj jeodrživost
Kao deo svog programa "Vižn (Vision) 2030", "Japan Erlajns" se nada da će proširiti svoju upotrebu održivog avionskog goriva (SAF). Međutim, s obzirom da su zalihe trenutno ograničene, prevoznik traži druge načine da smanji emisije ugljenika.
Iako uklanjanje nekoliko komada odeće iz kofera možda ne zvuči mnogo, ali čak i mala korekcija težine avionskog prtljaga može napraviti razliku na velikim udaljenostima. Predstavnici kompanije su za javnost objasnili da svaki kilogram težine na letu između Tokija (HND) i Njujorka (JFK) smanjuje emisiju ugljenika iz aviona za 0,75 kilograma.
Takođe, kada se sprovodi u velikom obimu, inicijativa bi mogla biti veoma efikasna. Prema Japanskoj nacionalnoj turističkoj organizaciji, 1,9 miliona stranih putnika posetilo je Japan u maju 2023. godine, dostigavši nivo od skoro 70 odsto rasta turizma koji je zabeležen pre pandemije. Ovaj priliv stranih posetilaca, potpomognut ponovnim otvaranjem granica zemlje, mogao bi da obezbedi dovoljan broj korisnika usluge Any Wear, Anywhere, kako bi uticaj bio pozitivan.