Milenijalci i zumeri su poput dva različita sveta - prvi imaju između 30 i 40 godina i odrasli su na analognim tehnologijama, dok ovi drugi tek nešto više od 20 godina i od prvoga dana barataju modernim gedžetima. Ipak, zahvaljujući savremenim društvenim mrežama, nastala je "mikrogeneracija" zilenijalaca - mladih ljudi rođenih u periodu od 1990. do 2000. godine koji su pokupili najbolje od obe generacije i žive život punim plućima.
Odrasli uz kasete, a sada "žive" na društvenim mrežama
Na društvenoj mreži TikTok iz dana u dan sve više korisnika koristi ovaj haštag, a preko pola milijarde korisnika podelilo je video snimke koji prikazuju kako to izgleda život zilenijalaca, kako ih prepoznati i koje stavove i razmišljanja oni dele.
Kako prepoznati zilenijalca? Veoma lako: oni nose farmerice ravnog kroja, odrasli su na filmovima sa VHS kaseta i DVD-jeva, mnogo vremena provode na društvenim mrežama, poziraju na slikama i intuitivno sebe ubrajaju u mlađe generacije, navela je jedna korisnica u svom videu na TikToku i pokrenula lavinu komentara. Oni igraju igrice na konzolama i čitaju vesti na internet portalima, a većinu kupovina obavljaju putem interneta.
Od muzičkog ukusa preko omiljenih aplikacija - šta vole zilenijalci
Dok milenijalci znaju i slušaju svu muziku iz perioda devedesetih i dvehiljaditih, čak iako ona nije po njihovom ukusu, zumeri su često potpuno "odsečeni" od muzičkih ostvarenja s kraja 20. veka. Ali, zato zilenijalci "ne biraju" - oni slušaju i stari pop i rok iz vremena njihovih roditelja, i nove izvođače narodne muzike, a čak i alternativni muzički pravci nekako nađu put do njihovih srca.
Kada su u pitanju internet servisi, i tu postoje podele: na primer, milenijalci obožavaju JuTjub, dok su zumeri danonoćno na TikToku (koga se ovi prvi prosto groze) - zilenijalci zato preferiraju Instagram i dnevno "kače" bezbroj storija, a veoma su aktivni i na Tviteru, na kome javno i bez dlake na jeziku iznose svoje mišljenje i ne prezaju od toga da ga agrumentima po potrebi i zaštite.
Obožavaju da troše novac na sebe i biraju samo najbolje
Kada smo već spomenuli zilenijalce i kupovinu, red je da spomenemo i da su oni idealni potrošači, budući da u većini slučajeva već uveliko rade, a znači imaju i dovoljno novca na raspolaganju. Zilenijalci jednostavno obožavaju da troše zarađeni novac - upravo oni su razlog zbog koga su u poslednjih nekoliko godina luksuzni predmeti ponovo doživeli rekordne prodaje, a skupi gedžeti se našli među najprodavanijim uređajima ikada. No, nisu samo skupocene "džidžabidže" ono što odlikuje zilenijalce: čak je i njihov način života drugačiji, pa tako u ishrani preferiraju zdravije i skuplje namirnice, a losos, borovnice i špargle gotovo svakodnevno se nalaze na njihovoj trpezi.