"Nedovršeni stanovi": U Kini se "rodio" novi trend uređenja životnog prostora

Uređenje ili ne, ali sve više i više Kineza odlučuje se da svoje nove stanove i novogradnji ne renovira, već u "gole" zidove smesti minimum potrebnog nameštaja i otpočne samostalan život. Novi trend preplavio je sve društvene mreže, a mladi se utrkuju čiji će stan biti minimalističniji, a pogodniji za život.

Novi trend u dizajnu enterijera dolazi nam iz daleke Kine, koja već godinama unazad prednjači po brojnim nesvakidašnjim, a opet praktičnim rešenjima. Ovoga puta, u pitanju je način opremanja stambenog prostora - i to veoma minimalističan. Kineski milenijalci i generacija Zed su, nasuprot tradicionalnoj ideji o udobnim i potpuno opremljenim stanovima, odabrali nekonvencionalno rešenje, a haštag "nedovršeni stanovi" sve je popularniji na društvenim mrežama.

Stanovi u "sivoj fazi" sve popularniji

Kako bi uštedeli nešto novca, Kinezi su se odlučili da svoje nove stanove ostave u "sivoj fazi", odnosno izbegnu sve završne radove poput malterisanja i krečenja, a prostor opreme na što jednostavniji način i bez nepotrebnih komada nameštaja. Privlačnost trenda nedovršenih stanova prevazilazi njegovu estetsku privlačnost, a za mnoge predstavlja i odbacivanje preteranog konzumerizma (koji je često nametnut društvenim normama) i odstupanje od konvencionalnih shvatanja potpuno opremljenog doma.

Prihvatanje minimalističkog načina života takođe je dobilo na značaju zahvaljujući ekološkoj osvešćenosti mlađih generacija koje se svojski dtude da smanje svoj uticaj na okruženje i prihvate jednostavniji i manje materijalistički način života.

Finansijka ograničenja pokrenula trend

Ekonomski faktori i finansijska ograničenja u dalekoj nam Kini i dalje su primarni pokretači ovog trenda, a ipak, sve veća popularnost minimalističkog načina života među kineskim milenijalcima i pripadnicima generacije Zed oslikava njihovu otpornost na sve životne prepreke i snalažljivost u prilagođavanju izazovnim okolnostima. Na društvenim mrežama Sjahongšu i Doujin (kineske višemilionske platforme) preko noći su postale preplavljene fotografijama i video zapisima u kojima Kinezi prikazuju svoje jedinstveno opremljene stanove, a preko 10 miliradi korisnika se priključilo ovom trendu.