Mark Zakerberg, izvršni direktor kompanije "Meta", u ponedeljak je podelio svoje utiske o velikom rastu broja korisnika na njegovoj najnovijoj ideji. Na svom Treds profilu je objavio da je preko vikenda aplikacija dostigla sto miliona novih prijava. "To je većinom organska potražnja, još je nismo mnogo promovisali," napisao je, "Ne mogu da verujem da je prošlo samo pet dana!"
Pod "organskom potražnjom" se podrazumeva veliko interesovanje za Treds, iako nije uloženo mnogo novca i vremena za promovisanje aplikacije. Ipak, može se pretpostaviti da su nedavne tenzije između vlasnika Tredsa i Tvitera, Ilona Maska, bile najefikasniji oblik promocije.
Od najavljene "borbe u kavezu" između dva tehnološka preduzetnika (koju ceo svet još uvek očekuje), do optužbi za krađu poslovnih informacija za razvoj aplikacije, može se reći da je i Mask delom zaslužan za ogromnu popularnost Tredsa.
Pored navedene ironije, mnogi pripisuju veliki rast broja prijava i sa činjenicom da je Treds direktno povezan sa Instagram nalogom korisnika, što predstavlja potencijalno veliku prednost u odnosu na Tviter. Na taj način, prelazak na novu platformu podsvesno može delovati "lakše", jer nije potpuno nepoznata. Pored toga, Treds omogućava objave od petsto karaktera, skoro duplo više od Tvitera. Međutim, Trends još uvek nema opciju za korišćenje heštegova ili pisanje poruka drugim korisnicima.
"Sto miliona ljudi se prijavilo za Treds u roku od pet dana. Nisam siguran da mogu da zamislim tu činjenicu. To je suludo, ne mogu da shvatim to," napisao je i šef Instagrama Adam Moseri, zadivljen uspehom aplikacije.
Aplikaciji za koju se smatra da je prva ozbiljna pretnja Tviteru, prijavile su se i slavne osobe poput Dženifer Lopez i Kim Kardašian. Tviter je ranije odgovorio pretnjom da će tužiti Metu zbog kopiranja, ističući da je div u sektoru društvenih mreža koristio njegove poslovne tajne i druge poverljive informacije.
Grafikon opadanja statistike i učešća korisnika na Tviteru objavio je Metju Princ, direktor kompanije KlaudFler (CloudFlare), koja se bavi sajber bezbenošću. Ipak, mnogi verni korisnici Tvitera smatraju da njegove procene nisu dovoljno precizne. Još jedna kompanija koja se bavi analizama podataka, Similarveb (Similarweb) je objavila da je Tviter "potonuo" za pet odsto tokom prva dva dana nakon što je lansiran Treds.
Ilon Mask je podelio svoje mišljenje na Tviteru, nazivajući Treds kopijom Instagrama "koja nema smisla", jer se na Treds ne mogu objaviti "provokativne" fotografije koje su "ionako jedini razlog zašto ljudi koriste Instagram". Takođe, jedan poznati američki restoran je na Tredsu napisao da bi Mark trebalo da ode u svemir, samo da bi još više razbesneo Maska, na šta je Zakerberg odgovorio nasmejanim emotikonom.
Na razmenu je odreagovao Mask preko Tvitera, tvrdeći da će Tviter uvek braniti anonimne korisnike, na šta su korisnici Tvitera dodali da će Zakerberg uvek pre poštovati velike brendove nego pojedinačne korisnike.
Na kraju, Mask je "zaokružio" svoj stav prema Tredsu tako što je aplikaciju ocenio samo jednom zvezdicom u onlajn prodavnici.