Modna industrija, uprkos zalaganjima, i dalje doprinosi globalnom zagrevanju

Od deset kompanija koje su analizirane 2021. godine, samo je za Levis procenjeno da je na dobrom putu. Ostale firme koje uključene u ovu analizu su Najk, H&M, Gep, VF Korp (Vens, Suprim, Timberlend...), ali i kompanije koje drže luksuzne modne kuće poput Keringa (Balensijaga, Guči, Sen Loran...).

Modna industrija je i dalje jedan od najvećih zagađivača životne sredine, stoji u analizi ekološke organizacije ''Stand.earth''. Procenat emisije štetnih gasova preko ove industrije dostiže 5-8 procenata na godišnjem nivou. Iako je ovaj broj pao za vreme pandemije, procenti su se ponovo podigli 2021. godine.

Stručnjaci smatraju da će se ovim tempom uskoro preći granica od 1.5 stepeni globalnog zagrevanja. Štetne posledice postaju neizbežne ukoliko rast temperature pređe ovaj broj. Procesi stvaranja materijala (sintetičkih, ali i prirodnih) i bojenje,  zahtevaju veliku primenu hemikalija, koje najčešće završe u vodama u prirodi ili u vazduhu.  

"Povelja UN modne industrije o promeni klime" ima preko 100 potpisa od strane mnogih svetskih brendova koji obećavaju zalaganje za ekološki odgovorniju proizvodnju. Međutim, mnoge firme sporo dostižu ove kriterijume.

Iako su mnoge kompanije počele da se posvećuju ovakvim promenama, mali je broj onih koje donose stabilne rezultate. Najvažnije je da se fosilna goriva i ugalj odstrane kao glavni elementi proizvodnje energije, materijala i goriva.

U poslednjih nekoliko godina potrošači takođe postaju ekološki svesniji. Jedan od primera je veliki skok u prodaji i kupovini polovne odeće, ili apsajkling starih komada