Magazin

Kako lanci brze hrane koriste filmske junake za privlačenje potrošača

Premijera novog filma "Barbi" ponovo je pokrenula lavinu kreativnih ideja, a lanci brze hrane utrkuju se koji će kreirati bolji i realističniji meni inspirisan kultnom plastičnom lutkom. Zbog čega restorani koriste filmske junake u svojim menijima i koja se taktika krije iza ovog marketinškog poteza?
Kako lanci brze hrane koriste filmske junake za privlačenje potrošača© Youtube / Yaseen Ajina

Hrana i filmovi izgledaju kao neobična kombinacija, zar ne? Međutim, u poslednje vreme smo sve više svedoci činjenice da lanci brze hrane koriste popularne filmove ili njihove glavne likove kako bi stvorili brendirane proizvode i tematske menije. Ova strategija privlačenja potrošača pokazala se kao veoma uspešna, donoseći profit kako filmskoj industriji, tako i lancima brze hrane. Ali, kako su ove dve potpuno različite industrije pronašle "zajednički jezik" i koje su to kompanije briljirale u ovoj strategiji?

Mekdonalds - kultni Hepi Mil inspirisan poznatim crtaćima

Jedan od najpoznatijih primera ove strategije je saradnja između lanca brze hrane Mekdonalds i franšize "Šrek". Naime, u vreme kada je popularni "zelembać" bio na vrhuncu svoje slave, kompanija Mekdonalds došla je na ideju kreiranja posebnog Hepi Mila na čijim je kutijama bio kultni lik, a igračke iz obroka u obliku glavnih junaka radovale su kako decu, tako i odrasle.

Tu su naravno i drugi crtani filmovi, poput "Minjona", "Štrumfova", "Frouzen" i "Lepotica i zver", koji su sjajan primer kolaboracije Mekdonaldsa sa filmskom industrijom, a svaki novi crtać znači samo jedno - svi u Mek na Hepi Mil!

Burger King - kolekcije igračaka i tematski obroci

Jedan od najpoznatijih primera ove strategije je partnerstvo između filmskog studija "Marvel" i prehrambene kompanije "Burger King", čija je saradnja rezultirala stvaranjem čitave kolekcije igračaka inspirisanih superherojima iz Marvelovog univerzuma. Svaki obrok uključivao je jednu od ovih igračaka, a taktika je bila izuzetno uspešna, s obzirom da su mnoga deca želela da sakupljaju sve igračke kako bi upotpunila svoju kolekciju.

Noviji primer sjajne saradnje Burger Kinga sa filmskom industrijom je meni inspirisan novim filmom o plastičnoj lepotici Barbi, a tematske krofne i šejk u prepoznatljivoj roze boji već sada obaraju sve rekorde prodaje.

Sabvej u "svemirskoj" misiji sakupljanja čaša

Još jedan zanimljiv primer spajanja dva sveta je saradnja između franšize "Star Vors" i lanca brze hrane Sabvej. Kako bi obeležili premijeru filma "Star Vors: Buđenje sile", Sabvej je kreirao posebne tematske menije sa specijalno dizajniranim sendvičima i obrocima, a njihova saradnja je bila veoma uspešna, jer je privukla kako fanove franšize, tako i ljubitelje brze hrane. Ljubitelji filma i brze hrane imali su i specijalan "zadatak" - da sakupe svih 6 plastičnih čaša i popune kolekciju sa kultnim likovima.

KFC i "Recept za zavođenje"

Nisu samo crtani filmovi bili inspiracija velikim lancima brze hrane, pa je tako KFC ostvario je saradnju sa filmskom franšizom "Recept za zavođenje". U ovom filmu, glavni lik je obožavao da priprema piletinu, pa je KFC kreirao specijalan meni sa piletinom inspirisan filmom i njegovim glavnim junakom. Ova saradnja je pokazala da se brendiranje namirnica može koristiti i kao način da se pridobiju potrošači koji su ljubitelji određene vrste hrane: u ovom slučaju - piletine.

"Dve muve jednim udarcem"

"Benefite od ovakvog marketinškog poteza imaju obe strane - i filmska i prehrambena industrija: sa jedne strane, filmovi dobijaju dodatnu promociju kroz reklamiranje u restoranima brze hrane, čime se "dopire" do još jedne ciljne grupe, a to su mališani, dok sa druge strane i lanci brze hrane koriste popularnost tih istih filmova kako bi se povezali sa masovnom publikom. Emocionalna veza koja se ostvaruje između brenda i potrošača igra važnu ulogu u ovakvoj vrsti oglašavanja: potrošači koji osećaju blisku povezanost sa svojim omiljenim filmskim junacima doživljavaće pozitivne asocijacije i kada je u pitanju lanac brze hrane, a taj osećaj koji šalje poruku da su oni deo svog omiljenog filma daje dodatnu vrednost obema industrijama. Sjajan primer narodne poslovice "Dve muve jednim udarcem"", navodi Aleksandra Ivanković, master ekonomista i specijalista za razvoj i unapređenje sadržaja.

image