"Kreativni otkaz": Zaposleni se utrkuju čiji će otkaz biti zabavniji i upečatljiviji

Prezentacije, šaljive pesmice, bojanke - baš ovako sve više i više zaposlenih daju otkaze, a pregršt ideja preplavilo je društvenu mrežu TikTok u novom izazovu,"kreatini otkaz". Pojedini korisnici su se čak i "specijalizovali" za ovu temu, a brojni pratioci koriste njihove ideje kada odluče da je vreme da promene posao i napuste kompaniju. Ko je "patentirao" ovaj trend i da li je istina da poslodavci lakše "svare" otkaz zaposlenog kada je on dat na humorističan i kreativan način?

Društvene mreže mogu biti prava riznica kreativnih video klipova u kojima korisnici dele savete i svoje "razrađene" metode za različite stvari, a sada je TikTok "zapalio" novi trend kada je posao, odnosno davanje otkaza u pitanju. "Kreativni otkaz" pruža zaposlenima priliku da se od svojih šefova oproste na vedar i manje stresan način stvarajući pozitivnu atmosferu na poslu, a moć humora ni ovaj put nije zakazala.

Od torte, preko šaljive pesmice i "čestitke" - kako sve zaposleni daju otkaze

Nakon što su poput bombe u posolovnom svetu odjeknuli trendovi poput "tihog odustajanja", u kojima zaposleni jednostavno malo pomalo odustaju od svojih radnih zadataka i rade taman toliko koliko smatraju da je neophodno, a zatim i "tihog zapošljavanja" koje je usledilo kao odgovor poslodavaca svojim zaposlenima, sada je na TikToku "rođen" novi trend kreativnog davanja otkaza u kome se zaposleni utrkuju čiji će otkaz biti zabavniji i upečatljiviji.

Na korisničkom nalogu pod nazivom bellafey.art koji je "specijalizovan" za kreativne načine davanja otkaza, pojavio se veoma zabavan video u kome je prikazana ručno rađena "čestitka" u kojoj, kada se ona otvori piše "Dajem otkaz", a ovaj video pokrenuo je lavinu sličnih snimaka, a genijalne ideje koje se samo nižu prosto mame osmehe miliona korisnika ove društvene mreže. Jedno od genijalnijih rešenja je i "vrteška", koja je sakupila preko 50 hiljada "lajkova".

Kreativni otkaz najčešće daju zumeri i milenijalci

I dok su naši roditelji u kompanijama provodili čitav radni vek, mlađe generacije odlučuju da tokom svoje karijere promene što više radnih mesta kako bi stekli raznovrsno iskustvo i pronašli kompaniju čije vrednosti i kulturu dele. Isto tako, upravo su mlađe generacije te koje stoje iza mnogih fenomena u radnom okruženju, pa se tako i ovaj trend može pripisati zumerima i milenijalcima kojima je "preko glave" toksičnog okruženja i gomile radnih zadataka koji ih iscrpljuju na poslu.

"Poslodavci ne brinu o vama i stoga posao treba da tretirate kao odskočnu dasku do mesta gde želite da budete u životu. Dajte otkaz onoliko često koliko je potrebno i definitivno nemojte žrtvovati svoje mentalno zdravlje zbog posla, osim ako ne osećate da je to apsolutno neophodno. Lojalnost i logika "bejbi bumera" (generacija rođena posle II svetskog rata), stvorile su toliko nezdravih standarda u našem društvu - raditi na poslu na kojem vas maltretiraju i koji mrzite sve dok ne navršite 65 godina i postanete jedni od njih", navela je jedna korisnica TikToka.