Magazin

Tri načina da dokažete direktoru da ste produktivni i kad radite od kuće

Rad od kuće sve je popularniji izbor za mnoge zaposlene, međutim, neki se i dalje suočavaju s skeptičnim pogledima, posebno od strane direktora i menadžera koji se pitaju može li produktivnost biti održana na istom nivou kao u tradicionalnoj kancelarijskoj sredini. Ako ste među onima koji žele dokazati da ste podjednako produktivni radeći od kuće, nekoliko ključnih koraka će vam pomoći u otklanjanju bilo kakvih sumnji, kao i u maksimalnom iskorišćavanju rada "onlajn".
Tri načina da dokažete direktoru da ste produktivni i kad radite od kuće© Pexels/Andrea Piacquadio

Još od početka pandemije, produktivnost zaposlenih koji rade od kuće je bila velika tema. Iako je prošlo skoro tri pune godine od uvođenja ovakvog sistema, efikasnost radnika koji rade u udaljenom režimu se i dalje dovodi u pitanje. Zbog toga su se razvile različitite debate na internetu, jer mnogi veruju da obavljanje poslovnih zadataka u domu nije produktivno rešenje. Direktori mnogih kompanija sumnjaju u delotvornost ovakvog rasporeda (kao što je Ilon Mask nedavno izjavio da rad od kuće nije "moralno ispravan"), što zaposlenima može otežati celokupno radno iskustvo.

Kako možemo dokazati da, iako radimo iz kuće, možemo biti brzi i efikasni? Rad od kuće je sigurno mnogima udobniji nego odlazak u kancelariju, ali je podjednako važno održavati dobre međuljudske odnose. Kako bi bilo koji poslovni odnos funkcionisao, potrebno je redovno održavati kontakt, biti prisutan i biti u toku sa bilo kakvim promenama vezanih za određen projekat na kome se radi. 

Virtuelno prisustvo

Da bismo bili uspešni sa udaljene lokacije i uverili svog menadžera da smo produktivni, važno je da dovoljno komuniciramo, da uvek budemo spremni za potencijalni video poziv i da pametno rasporedimo obaveze u toku radno vremena. Iako se fizički ne nalazimo na radnom mestu, potrebno je da se naše prisustvo oseti.

Budite na licu mesta, u kancelariji, kada je to važno

Važno je da postanemo deo zajednice koja teži ka istom cilju. To znači da vredi uložiti određen trud za pojavljivanje na važnim okupljanjima, sastancima... Iako je razvoj digitalnog doba omogućio nove vrste fleksibilnosti na poslu, razgovor licem u lice i uspostavljanje odnosa u realnom svetu su još uvek neprocenjiv oblik poslovanja.

"Verujte, ali proverite"

Dženifer Risi, osnivač i predsednica agencije za odnose sa javnošću sa sedištem u Njujorku, preporučuje zaposlenima da identifikuju sličan skup ciljeva, a zatim da redovno koriste iste ciljeve za merenje napretka.

"Stalno komuniciramo kako bismo bili sigurni da su svi ciljevi ispunjeni", kaže Risi. Ona koristi pristup koji je nazvala "veruj, ali proveri" kako bi utvrdila ko uspešno obavlja zadatke a kome bi mogla biti potrebna dodatna podrška.

Kako maksimalno iskoristiti prednosti rada od kuće

Rad od kuće ima brojne pozitivne strane, ali često se dešava da oni koji nemaju jasnu, fizičku razliku između prostora za odmor i prostora za rad mogu osetiti pad u energiji i koncentraciji. Kako bismo završili sve obaveze na vreme i u isto vreme stigli da uživamo u slobodnom vremenu i pauzama, potrebno je da uvedemo male izmene u svakodnevnom rasporedu, kako bismo ostali "budni" i voljni za rad:

Posao počinje što ranije, pauze su produktivne

Iako je možda teško doći u kancelariju mnogo pre radnog vremena ujutru, rad od kuće je mnogima omogućio da promene svoje radno vreme, što je posebno dobra opcija za korišćenje vikenda. Moto koji su pojedini direktori podelili za Blumberg je: 'Rani početak, rani završetak'. Ako je moguće završiti sve zadatke što pre u prvoj polovini dana, onda je najbolje potruditi se i najjače skoncentrisati u prvih nekoliko sati, kako bi ostatak vremena proveli kako želimo..

Pored toga, radne nedelje mogu biti intenzivne i duge, u zavisnosti od posla, tako da je veoma važno uspostaviti dobar raspored. Postoje brojne opcije i mnoge zavise od pojedinca, ali ako je vreme dovoljno fleksibilno, primer može biti: posao do podneva, zatim pauza za jelo i odlazak u teretanu. Nakon toga, posao se završava do kraja večeri. Mnogi takođe vole da obavljaju kućne poslove tokom pauza od posla, kako bi se mentalno i fizički "razgibali".

Planirajte vikend

Preporučljivo je da se većina posla završi od ponedeljka do četvrtka, kako bi bilo više slobodnog vremena petkom (ukoliko nam količina zadataka to dozvoljava). Ako nije moguće "ubrzati" rad, onda dodatna motivacija može biti planiranje vikenda unapred, što će biti vrsta nagrade i podsticaj za dobro obavljen posao.  

Uživanje u prirodi je važno

Ako ne idemo u kancelariju, važno je imati dobar raspored kretanja, bilo da je to ručak napolju, istezanje u dvorištu, odlazak na kafu ili kratka šetnja, da nam svakodnevnica ne bi postala jednolična i neinspirativna. Neophodno je održavati fizičko zdravlje kroz pokret, pogotovo ako nam je radni prostor na samo nekoliko koraka od kreveta. Osim što je dobro za telo, redovna fizička aktivnost će razbistriti um i pomoći u uspešnijem obavljaju posla.

image