Gugl razvija AI programe za novinare

Gugl planira da uvede nove alate veštačke inteligencije, koji bi trebalo da budu pomoć novinarima za poboljšanje produktivnosti, smišljanje naslova i sl. Još uvek nije poznato kada će se projekat lansirati, jer je ideja samo u početnoj fazi, ali brojni mediji smatraju da upotreba veštačke inteligencije u novinarstvu može doneti neželjene rezultate.

Gugl istražuje opciju korišćenja alata veštačke inteligencije za pisanje novinskih članaka i u pregovorima je sa nekoliko novinarskih organizacija o upotrebi alata za pomoć novinarima, rekao je portparol kompanije, a prenosi Rojters.

Portparol nije imenovao izdavače, ali je "Njujork tajms" objavioda je Gugl vodio razgovore sa "Vašington postom", "Njuz korpom", vlasnikom "Volstrit džornala", pa čak i samim "Njujork tajmsom". Novi alati za veštačku inteligenciju mogli bi da pomognu novinarima sa opcijama za naslove ili različitim stilovima pisanja, na način koji "poboljšava njihov rad i produktivnost", rekao je portparol Gugla, dodajući da je ideja trenutno u "najranijim fazama istraživanja".

"Ovi alati nisu namenjeni i ne mogu da zamene suštinsku ulogu koju novinari imaju u izveštavanju, kreiranju i proveravanju činjenica svojih članaka", rekao je portparol. Međutim, neki rukovodioci koji su videli Guglov predlog opisali su ga kao "uznemirujuće", navodi "Njujork tajms", dodajući da su rukovodioci tražili da ne budu identifikovani.

Alat veštačke inteligencije koji je predstavljen se u Guglu navodno naziva "Genesis". Portparol "Njuz korpa" je odbio da komentariše izveštaj "Tajmsa" vezan za alatku veštačke inteligencije, ali je rekao da imaju odličan odnos sa Guglom i da cene dugoročnu posvećenost izvršnog direktora Gugla, Sundara Pičaija, novinarstvu. 

Vest o odluci Gugla dolazi nekoliko dana nakon što je "Asošiejted pres" saopštio da će se udružiti sa "Open AI", vlasnikom Čet GPT-a, kako bi istražili upotrebu veštačke inteligencije u vestima. Ovakav dogovor koji bi mogao postaviti presedan za slična partnerstva između novinarske i AI industrije.

Pojedini mediji već koriste generativnu veštačku inteligenciju za svoj sadržaj, ali novinske publikacije sporo usvajaju tehnologiju, zbog potencijalnog generisanja netačnih informacija, kao i zbog izazova u razlikovanju sadržaja koji proizvode ljudi i koje proizvode kompjuterski programi.