Magazin

Eksperti sa Harvarda: "Maskovo rebrendiranje Tvitera je loš potez"

Rebrendiranje društvene mreže Tviter u poslednjih nekoliko nedelja puni stupce svih medija, a gotovo da nema osobe koja nije ispratila tenziju koju je ovaj Maskov potez izazvao. Ipak, harvardski eksperti navode da je rebrendiranje nakon 16 godina veoma loš potez, a da je Mask "nije u svom elementu".
Eksperti sa Harvarda: "Maskovo rebrendiranje Tvitera je loš potez"© Canva / adrianvidal

Nakon što je prošle godine kupio društvenu mrežu Tviter za neverovatne 44 milijarde dolara, Ilon Mask doneo je nekoliko veoma loših odluka, koje su se odrazile na poslovanje kompanije i korisnike podelile na dva "tabora" - one koji su ostali verni "tvitovanju", i one koji su odlučili da svoje naloge deaktiviraju ili jednostavno zapostave. Poslednja u nizu Maskovih "drama" bilo je i lansiranje Tredsa, platforme koja neverovatno podseća na Tviter, a pripada njegovom ljutom rivalu, Marku Zakerbergu. Pre samo deset dana, Mask je odlučio da je vreme za nove poslovne poduhvate i svečano najavio da plava pričica ide u zaborav, a da na njeno mesto dolazi futuristički logo Iks. Ipak, oduševljenje je izostalo, reklo bi se po reakcijama.

Rebrendiranje pošlo po zlu - Mask nije u svom elementu

U pogledu rebrendiranja takođe su uočene brojne nepravilnosti, a nakon 16 godina uspešnog poslovanja pod brendom Tviter, mnogi su se zapitali - šta mu je to trebalo? Na ovo pitanje čak ni Bil Džordž, ekspert za liderstvo na univerzitetu u Harvardu, nema odgovor, ali svoje mišljenje je svakako želeo da podeli. Naime, on navodi da su Maskove modifikacije platforme "velika greška" - ne samo da su mnoge kompanije prestale da se oglašavaju na platformi, a "keš-flou", odnosno tok novca "otišao u minus", već se i veliki broj korisnika osetio nesigurnim i i zbunjenim.

"Rebrendiranje Ilona Maska sugeriše da je on "potpuno izvan svog elementa. Mislim da ne razume društvene mreže."

Za vođenje ovakve kompanije potrebne su jake međuljudske veštine, a to je ono što Masku očigledno nedostaje. "Ako biste morali da napišete studiju slučaja na primeru zaista lošeg preuzimanja organizacije, preuzimanje Tvitera od strane Ilona Maska bi se savršeno uklopilo u to", mišljenja je Bil Džordž.

Inženjering mu ipak ide od ruke

Bez obzira na potpuni fijasko sa društvenom mrežom, Maskov uspeh se ne može zanemariti - zahvaljujući njegovim znanjima i entuzijazmu, Tesla je jedan od vodećih proizvođača električnih automobila u svetu, dok SpejsIks dominira tržištem kada su u pitanju kosmički projekti. Tržišna kapitalizacija obe kompanije premašuje 955 milijardi američkih dolara, što Maska čini najbogatijom osobom na svetu.

image