Eksperti sa Harvarda: "Maskovo rebrendiranje Tvitera je loš potez"

Rebrendiranje društvene mreže Tviter u poslednjih nekoliko nedelja puni stupce svih medija, a gotovo da nema osobe koja nije ispratila tenziju koju je ovaj Maskov potez izazvao. Ipak, harvardski eksperti navode da je rebrendiranje nakon 16 godina veoma loš potez, a da je Mask "nije u svom elementu".

Nakon što je prošle godine kupio društvenu mrežu Tviter za neverovatne 44 milijarde dolara, Ilon Mask doneo je nekoliko veoma loših odluka, koje su se odrazile na poslovanje kompanije i korisnike podelile na dva "tabora" - one koji su ostali verni "tvitovanju", i one koji su odlučili da svoje naloge deaktiviraju ili jednostavno zapostave. Poslednja u nizu Maskovih "drama" bilo je i lansiranje Tredsa, platforme koja neverovatno podseća na Tviter, a pripada njegovom ljutom rivalu, Marku Zakerbergu. Pre samo deset dana, Mask je odlučio da je vreme za nove poslovne poduhvate i svečano najavio da plava pričica ide u zaborav, a da na njeno mesto dolazi futuristički logo Iks. Ipak, oduševljenje je izostalo, reklo bi se po reakcijama.

Rebrendiranje pošlo po zlu - Mask nije u svom elementu

U pogledu rebrendiranja takođe su uočene brojne nepravilnosti, a nakon 16 godina uspešnog poslovanja pod brendom Tviter, mnogi su se zapitali - šta mu je to trebalo? Na ovo pitanje čak ni Bil Džordž, ekspert za liderstvo na univerzitetu u Harvardu, nema odgovor, ali svoje mišljenje je svakako želeo da podeli. Naime, on navodi da su Maskove modifikacije platforme "velika greška" - ne samo da su mnoge kompanije prestale da se oglašavaju na platformi, a "keš-flou", odnosno tok novca "otišao u minus", već se i veliki broj korisnika osetio nesigurnim i i zbunjenim.

"Rebrendiranje Ilona Maska sugeriše da je on "potpuno izvan svog elementa. Mislim da ne razume društvene mreže."

Za vođenje ovakve kompanije potrebne su jake međuljudske veštine, a to je ono što Masku očigledno nedostaje. "Ako biste morali da napišete studiju slučaja na primeru zaista lošeg preuzimanja organizacije, preuzimanje Tvitera od strane Ilona Maska bi se savršeno uklopilo u to", mišljenja je Bil Džordž.

Inženjering mu ipak ide od ruke

Bez obzira na potpuni fijasko sa društvenom mrežom, Maskov uspeh se ne može zanemariti - zahvaljujući njegovim znanjima i entuzijazmu, Tesla je jedan od vodećih proizvođača električnih automobila u svetu, dok SpejsIks dominira tržištem kada su u pitanju kosmički projekti. Tržišna kapitalizacija obe kompanije premašuje 955 milijardi američkih dolara, što Maska čini najbogatijom osobom na svetu.