Sa preko 874 miliona aktivnih korisnika uzrasta od 30 do 49 godina, LinkedIn, platforma koja je inicijalno kreirana za potrebe umrežavanja kolega, pronalaska posla i stvaranja konekcija u svetu biznisa, sve više se koristi i kao aplikacija za upoznavanje potencijalnih partnera. Razlog tome jeste nedovoljno dobra selekcija koju pružaju popularne platforme poput Tindera, Bauda ili Bambla: ne samo da su opcije pretrage onemogućene po kriterijumima koji su za korisnike relevantni, već su i fotografije koje korisnici objavljuju često "pozajmljene" sa interneta ili nedovoljno objektivne.
LinkedIn nudi pregršt mogućnosti i bolje "filtere"
Tu "na scenu" stupa LinkedIn, na kome su gorenavedeni primeri tek vrh ledenog brega, i koji svojim korisnicima omogućava pretragu po velikom broju kriterijuma. Zanimanje? - Nikakav problem! Stepen obrazovanja? - Lako! Mesto stanovanja? - Naravno! Prethodno radno iskustvo? - Ma, evo svih informacija na jednom mestu! Deluje kao da je LinkedIn i zaista idealan prostor na vebu koji objedinjuje sve relevatne podatke o jednoj osobi.
Štaviše, i fotografije koje korisnici ove platforme postavljaju su daleko realističnije od onih na društvenim mrežama i "dejting" aplikacijama, bez filtera i napravljene izbliza - jer, izvorno je ona namenjena poslovnim potrebama.
Slobodni ljudi teže da se povežu sa onima koji imaju slične karijere
Realnost sa kojom se susreću svi oni koji koriste aplikacije za upoznavanje pomalo je surova, imajući u vidu ne samo šturost dostupnih informacija, već i verodostojnost. Sa druge strane, na LinkedInu je verovatnoća istinitosti predstavljenih podataka znatno viša - u skladu sa biznis okruženjem i ciljevima ekosistema.
Kako je prosečna starosna kategorija korisnika LinkedIna između 30 i 49 godina, i njihove preference znatno se razlikuju od preferenci mlađe populacije: oni teže da se povežu sa onima koji imaju slične karijerne puteve, dele slična interesovanja i profesionalne ciljeve, a ova platforma omogućuje upravo to.
"Realnost je da ovi ljudi traže nešto sofisticiranije: one koji nisu na Tinderu ili koji ne traže samo seks", navodi psihoterapeut Alvaro Fernandez Ćenćerado.
Druga strana medalje
Ipak, biznis gurui i psiholozi navode da je traženje partnera putem LinkedIna, ma koliko on opcija pružao, veoma pogrešno, budući da se na taj način kalja reputacija platforme i deformiše njena inicijalna namena.
"Ovakvo ponašanje može imati veoma negativne posledice, naročito ukoliko ono uključuje ljude koji su sa posla, one koji su u procesu tranzicije iz jedne u drugu kompaniju ili one koji zaista LinkedIn koriste za ono za šta je namenjen", navodi Marta Bueno, klinički psiholog.
Na kraju krajeva, i korisnici orijentisani na biznis i stručnjaci su složni: postoji veliki broj aplikacija na tržištu koje omogućavaju različite vrste kontakata, i njihovo preplitanje ne bi trebalo da postoji. Štaviše, zloupotrebljavanje funkcionalnosti radi ostvarivanja nekih drugih ciljeva nije ni poželjno, a pogotovo nije etično.