Borba za sprečavanje okrutnog tretmana životinja u prehrambenoj i modnoj industriji je sve veća. U proteklih nekoliko godina, mnogi ljudi se opredeljuju za vegansku ishranu, kao i za ekološki svesniju kupovinu proizvoda. Iako je kolektivna svest o lošem stanju životne sredine veća nego ikada, modna industrija i dalje ne pravi dovoljno velike promene da se umanji efekat zagađenja. Pobune aktivista protiv korišćenja prave kože i krzna su dovele do promene stava i proizvodnje pojedinih kompanija, kao i osnovanje održivih modnih brendova.
Veganska proizvodnja podrazumeva poptuno izbacivanje delova materijala životinjskog porekla, ali i samog procesa. Neki od inovativnijih pristupa su primena biljkaka poput kaktusa, listova ananasa, kore jabuke ili reciklirane plastike. Pozitivna strana veganske proizvodnje je očigledna - životinje su pošteđene, pa samim tim i životna sredina.
Međutim, za proizvodnju ovakvog krzna i kože često se koriste poliuretan i akril, plastični materijali kojima je potrebno veoma dugo vremena da se razgrade u prirodi. Takođe, ovakvi komadi moraju proći kroz procese dorade, kao što je farbanje, koje ostavlja svoj trag u prirodi.
S druge strane, prava koža i krzno su kontroverzna tema decenijama. Uprkos lošem publicitetu, ovi proizvodi se i dalje masovno proizvode i kupuju. Veliki faktor je osećaj luksuza, ali i dugoročnost ovakvih komada. Uz dobro održavanje, mogu se prenositi na više generacija, što umanjuje potrebu za kupovinom novog i sprečava nakupljanje plastike u prirodi. Takođe, mnogi smatraju da je koža životinje samo ostatak koji treba dobro iskoristiti. Ipak, loše strane ove proizvodnje ostavljaju svoj trag na životinjski svet i prirodnu sredinu.
Obe strane imaju pozitivne i negativne aspekte. Pošto i dalje nije moguće proizvoditi tekstil koji dugo traje i koji ne ostavlja trag na planeti, potrošači treba da donesu odluku o tome kakvu vrstu proizvodnje žele da podrže. Mnogi brendovi se predstavljaju kao veganski i ekološki odgovorni, ali su u isto vreme veoma tajanstveni oko procesa proizvodnje. Najvažnije je da kupci budu dobro informisani, ali i da budu svesni da, barem za sada, ni jedan izbor nije potpuno dobar ili loš.