Iako je ranije bilo gotovo nezamislivo u braku živeti bez dece, današnji milenijalci sve češće biraju da zajedno sa partnerom uživaju u putovanjima, izlascima, pa čak i svakodnevnim aktivnostima, ne razmišljajući o potomstvu i svesno birajući da nemaju dece. Ipak, njihova odluka nije konačna, a reproduktivno zdravlje ni na koji način nije povezano sa načinom života, niti opredeljenjem.
Prvi DINK parovi nastali još krajem 80-ih godina
Iako bismo mogli pomisliti da je termin DINK kovanica novog doba nastala od engleskih reči dual income, no kids (dve plate, bez dece), njegovo prvo korišćenje zabeleženo je još 1987. godine, kada se u magazinu "Tajm" pojavio članak o tome kolika je zapravo "cena" deteta - u to vreme, u prosečnoj američkoj porodici, za odgajanje deteta i njegovo školovanje roditelji su morali izdvojiti i do 100 hiljada dolara, što je iznos koji nije mogao svako priuštiti. Baš tada, pojavili su se prvi DINK parovi, koji su i pored zajedničkog života i prihoda, ipak birali da novac ulože u kvalitetna putovanja i stvaranje uspomena, ili pak nekretnine ili akcije na berzi.
Ovakav stil života preneo se i na novije generacije, a među "najranjivijim" kategorijama jesu milenijalci, na koje se društvo "obrušilo" sa pitanjima "Kada će doći deca" i "Pa, kako to da je posao važniji od porodice". Renesansa DINK parova, reklo bi se, nije ništa drugo do odgovor na pritisak okruženja i sve društvom nametnute norme.
Izbor je finansijski opravdan
Kao rezultat života bez dece, DINK parovi uživaju u luksuzu koji su sami sebi stvorili - oni žive u lepo opremljenim stanovima, odlaze na putovanja nekoliko puta godišnje, imaju uvek najmodernije gedžete i skupu garderobu, a svaki svoj korak vole da podele sa pratiocima na društvenim mrežama. Postoje i oni drugi, koji tvrde da je njihov izbor finansijski opravdan - umesto da potroše i do 300 hiljada dolara, koliko je danas potrebno za odgajanje i školovanje deteta, oni taj novac radije ulažu u biznis ili nekretnine, koji će im kasnije donositi pasivni prihod i omogućiti prevremeni odlazak u penziju.
Trend postao viralan, hešteg broji skoro 250 miliona pregleda
Zahvaljujući TikToku, trend je doživeo još veću popularnost - hešteg DINK ima preko 247 miliona pregleda samo na ovoj društvenoj mreži, a hiljade i hiljade korisnika se utrkuje da kreira bolji i zanimljiviji sadržaj i prikaže još neki benefit ovakvog načina života koji do sada nije viđen. Najviralniji DINK TikTok snimak objavila je devojka po imenu Kejt, koja opisuje život nje i njenog muža kao bračnog para bez dece u tridesetim godinama. Na snimku njih dvoje odlaze u jedan lanac supermarketa, što je nešto što mnoge porodice rade, ali su njihova kolica puna zabavnih grickalica umesto samo kućnih potrepština.
"Nemamo decu koju treba da hranimo, ali imamo mnogo novca da potrošimo na poslastice", navodi ona.
DINKVAD - bez dece, ali sa psom
Nakon popularizacije DINK parova, pojavili su se i DINKVAD-i - parovi koji imaju dvorstuki prihod, nemaju dece, ali - imaju psa! Oni, poput DINK-ovaca svesno odlučuju da u ovom trenutku žive život bez dece, ali ipak žele neku zajedničku odgovornost i ljubimca koji će im se radovati kada se vrate sa posla. Takođe, mnogi parovi svog ljubimca posmatraju kao pravo dete, praveći im dečje tematske sobe, kupujući im brojne igračke i slaveći im rođendane zajedno sa njihovim četvoronožnim drugarima.