Jedno od najpopularnijih španskih letovališta ovih dana postalo je viralno na društvenim mrežama, a razlog za to nisu ni znamenitosti grada, ni žurke ili manifestacije već, verovali ili ne, dovitljivost lokalnog stanovništva koje tokom letnje sezone već godinama muči muku sa velikim brojem turista koji praktično okupiraju sve plaže. Ove godine oni su rešili da svoju teritoriju odbrane i to ni manje ni više nego na prevaru - postavivši svuda po gradu i u blizini plaža znakove sa lažnim upozorenjima.
Meduzama i zagađenom vodom u borbi protiv turista
Znakovi upozorenja koji su ispisani na engleskom jeziku svi do jednog ukazuju na neki "problem" na plaži - ili su u pitanju meduze, ili je došlo do izlivanja kanalizacije, ili se na putu do plaže dogodio odron kamena. Na nekima je čak navedeno i da je do plaže potrebno tri sata pešačenja. Ipak, istinu zna samo lokalno stanovništvo - znakovi su postavljeni tako da turiste dovedu u zabludu i oni odustanu od dolaska na plažu, dok istovremeno na njoj uživaju oni koji nadomak nje žive.
"Pazite se opasnih meduza" ispisano je velikim slovima na engleskom jeziku natpis koji je namenjen turistima.
"Plaža je otvorena. Ne za meduze ili strance", stoji sitnim slovima na katalonskom dijalektu pojašnjenje za svo lokalno stanovništvo.
Dovitljive plakate osmislila je grupa građana koja se bori protiv prekomernog broja turista, koji ne samo da okupiraju plaže, već iza sebe ostavljaju nered ili oštećuju prirodne lepote i kulturne znamenitosti. "Uzurpacija uvala je samo još jedan izraz kako kapitalizam koristi ekonomsku delatnost kao što je turizam, dovede je do krajnosti i slobodno isušuje zemlju i izvlači maksimalnu vrednost od radnika", navedeno je u zvaničnom saopštenju grupe građana koje je dato Majorka dejli biltenu.
Nisu samo Španci kivni na turiste
Iako je možda neprimereno na ovakav način boriti se sa sve većim brojem turista koji posećuju popularne destinacije, lokalno stanovništvo navodi da su mere ovog tipa "iznuđene", budući da se turisti sa sve manje pažnje ophode prema znamenitostima i prirodnim lepotama mesta koje posećuju. Primera neadekvatnog ponašanja ima pregršt: u junu ove godine je momak urezao u zidine Koloseuma ime svoje devojke, početkom avgusta je u Italiji influenser zbog selfija oborio statuu staru 150 godina, a pre samo nekoliko dana žena je u kultnu rimsku Fontanu di Trevi ušla kako bi napunila flašicu vode.
U borbi sa turistima nisu samo stanovnici Majorke, pa su tako gradske vlasti Amesterdama odlučile su da ove godine zatvore luke u centru grada kako bi se podigla svest o ekologiji i održivosti, dok oni u Sen Tropeu razmišljaju o uvođenju "sankcija" turistima koji ne ostavljaju napojnice ugostiteljima. Holanđani su posebno zabrinuti posetama Britanaca, koji na produženi vikend dođu da se opijaju, a kako bi smanjili broj takvih turista pokrenuta je i reklamna kampanja koja bi svakome ko u pretraživač ukuca "žurke u Amsterdamu" ili "pabovi u Amsterdamu" na ekranu prikazivala sve potencijalne posledice neprimerenog ponašanja - novčane kazne, kazne zatvora i hospitalizaciju.