Naučno istraživanje je sprovedeno od strane japanskih naučnika na čelu sa doktorom Taku Obarom, na uzorku od skoro 7100 roditelja male dece, a istraživački tim ocenjivao je razvoj dece po više različitih kriterijuma: komunikacija, krupna i sitna motorička funkcija, rešavanje zadataka, kao i lične i socijalne veštine.
Rezultati studije pokazali su da deca koja provode previše vremena ispred ekrana pametnih telefona, tableta, računara, ali i televizora već sa dve do četiri godine imaju primetne simptome zastoja u mentalnom razvoju.
Korišćenje gedžeta više od četiri sata dnevno izaziva mentalne, ali i motoričke smetnje
Rezultati istraživanja japanskih naučnika pokazali su veoma pesimistične rezultate: kod dece koja su u uzrastu do jedne godine bila pred ekranima duže od četiri sata dnevno, smetnje su se pojavile već u narednih godinu dana, a do četvrte godine bile su primećene i konkretni zastoji u mentalnom razvoju. Deca su sa vremenom postajala sve manje komunikativna i sposobna da rešavaju jednostavne zadatke prilagođene njihovom uzrastu, a uočeni su i problemi sa sitnom motorikom i socijalnim ponašanjem.
Srećom, dalja ispitivanja naučnika pokazala su i da se blagovremenim smanjivanjem vremena provedenog sa gedžetima smetnje u razvoju dece mogu eliminisati, i sam razvoj već do četvrte godine vratiti na vrednosti odgovarajuće tom uzrastu.
Na razvoj dece utiču i drugi faktori
U toku istraživanja, naučnici su ocenjivali i uticaj spoljaših faktora na razvoj dece, a među kriterijumima našli su se i uzrast roditelja, finansijski status porodice, vreme provedeno sa bakama i dekama, kao i to da li su majke patile od postporođajne depresije. Rezultati ove studije pokazale su da su majke dece koja su provodila više vremena sa gedžetima u rukama bile mlađeg uzrasta, nižeg stepena obrazovanja, sa manjim prihodom, ali i prvorotke koje su najčešće patile od postporođajne depresije.