Da turizam ne podrazumeva samo prirodne ili kulturno-istorijske znamenitosti, potvrđuje i ovaj primer. Iako se za Francusku smatra da je turistička riznica bez kraja, nedavni "travel momenat" je mnoge iznenadio.
Za novu atrakciju - apoteku, u prvi mah pomislili bismo da se nalaze u prostorijama iz doba romantizma, sa visokim tavanicama, gde su svoje lekove pazarili slavni umetnici i pisci. Možda ih i ima, ali sada nije reč o tome.
Ovde govorimo o klasičnim apotekama, gde je roba uredno poslagana, a prepoznatljivi zeleni simbol svetli na ulici. Upravo takve apoteke su popularne među mladima koji svoje posete ovekoveče na TikToku. Hašteg #Frenchpharmacy na pomenutoj mreži ima preko 130 miliona pregleda i tako se po broju pregleda polako približava ostalim atrakcijama ove zemlje.
Ali šta je tako privlačno u francuskim apotekama? Drogerije sa mnoštvom "bjuti" proizvoda koji ne mogu da se kupe u SAD su oduševile američke turiste. Takođe, u njima mogu da se pazare i proizvoda kojih ima u Sjedinjenim Državama, ili su znatno jeftiniji. Pored toga, uz lekove, francuske apoteke drže zalihe luksuznih marki u domenu lepote, a tu su i veliki izbor biljnih čajeva i dodataka ishrani.
Francuska broji preko 21 hiljadu apoteka u zemlji i turisti bukvalno hrle u njih i naravno na TikToku dele snimke.
Neretko možemo da pročitamo u komentarima da su baš "francuske apoteke najbolje na svetu", a jedna od najpoznatijih se nalazi u Parizu. Po mnogima omiljena je ne samo zbog velikog izbora proizvoda, nego su i cene pristupačnije, a samim tim i redovi pri kupovini "zagarantovani".
Što se tiče samih Francuza oni su za sada zadovoljni, turizam cveta i imaju veći priliv novca od ove delanosti. Ipak, ima i onih koji ovakav vid zarade smatraju neprikladnim - na ulicama ispred apoteka se prave velike gužve i redovi.