Akcija dobijanja "Klimatske karte", koja je prvi put predstavljena posetiocima jednog muzičkog festivala u Austriji, brzo se proširila ostatkom zemlje, ali je postala i globalna tema. Tetoviraju se isključivo volonteri koji imaju preko osamnaest godina i mogu da biraju nekoliko različitih opcija dizajna. Glavni slogan kampanje je "Akcija koja se uvlači pod kožu!" i služi kao podsetnik o važnosti očuvanja životne sredine.
Cilj kampanje je da podstakne ljude da se opredele za korišćenje javnog, umesto privatnog prevoza, kako bi se smanjile emisije ugljenika, a Austrija planira da umanji korišćenje ličnih vozila za šesnaest odsto do kraja sledeće godine. Prvih troje koji se tetoviraju na svakom štandu mogu koristiti autobus, tramvaj voz i metro bez tradicionalnog plaćanja karte. Iako je ponuda bila ograničena, mnogi ljudi su svakako želeli da učestvuju i dobiju svoj dizajn.
Iako ideja deluje interesantno, mnogi su kritikovali pristup Leonore Gevesler, austrijske ministarke za klimu, jer veruju da je cela kampanja samo vrsta njenog "samopromovisanja korišćenjem ljudskih tela", kao i da se "mladi ljudi koriste za ostvarivanje političkih ciljeva". Gevesler se čak pojavila na jednom od štandova sa simboličnom, privremenom tetovažom na kojoj je pisalo "Gevesler preuzima vođstvo", kako bi navodno inspirisala druge da se prijave.
Organizatori su odbranili inicijativu, tvrdeći da je svako ko je pristao na tetoviranje bio punoletan i već imao tetovaže na sebi, kao i da su akciju sprovodili na festivalima isključivo u prepodnevnim časovima, kako bi bili sigurni da su učesnici bili "trezni i voljni za saradnju".
Nije sigurno da li je ovo zaista savremena i sjajna ideja za razvijanje ekološke svesti ili samo ostvarivanje političkih ciljeva, ali može se i pretpostaviti da su mnogi ljubitelji tetovaža samo želeli da dobiju nov dizajn tetovaže na poklon, čak iako predstavlja gradski prevoz!