Gašenje svetla i "refundacija ovulacije": Kako se različite zemlje sveta bore sa padom nataliteta

Demografska kriza u poslednjih dvadesetak godina pogodila je gotovo svaku zemlju naše planete, i dok se jedni bore sa padom nataliteta tako što pripremaju finansijske olakšice budućim roditeljima, drugi biraju kreativnije načine.

Demografska kriza smatra se jednom od najvećih pretnji za stabilan razvoj čovečanstva, a samo sa početka 21. veka koeficijent nataliteta opao je do nivoa na kome svaka nova generacija drastično ustupa pređašnjoj. Štaviše, u pojedinim zemljama pokazatelj broja rođene dece je pao ispod 1.

Kako se ovakav problem rešava? U Rusiji su to pozamašni finansijski paketi sa "majčinskim kapitalom" koji novopečenim roditeljima u velikoj meri olakšavaju odgajanje deteta, u Srbiji "roditeljski dodaci" za prvo, drugo i svako naredno dete, a ove zemlje su se odlučile na nešto drugačije mere podizanja nataliteta.

Singapur i Noć nacije

Kako bi podstakle mlade da zasnivaju porodice, singapurske vlasti pribegle su kreiranju neobične reklame, koja se emitovala na svim medijskim kanalima i društvenim mrežama. Na video snimku u trajanju od tri minuta prikazan je mladi par koji žvaće bombone, na čijem je pakovanju napisano "Ja volim Singapur", a zatim kako bi očarao svoju partnerku on počinje da repuje. U svom performansu on objašnjava dami da je uskoro takozvana Noć nacije, ali da je glavno ono što dolazi nakon toga.

"Ja sam muž patriota,

Ti si moja žena patriota,

Hajde da ispunimo naš bračni dug

I stvorimo novi život!"

Osim toga, singapurske vlasti se sa niskim natalitetom bore i kroz izgradnju novih stambenih jedinica, a tačnije - zabranom gradnje malih stanova za samce.

Južna Koreja: "Dosta je bilo posla!"

Gotovo jednako kreativne mere podizanja nataliteta uvedene su i u dalekoj Južnoj Koreji, u kojoj je u poslednjih 60 godina broj dece u odnosu na broj fertilnih žena opao sa 6 na manje od 1. Osim novčanih stimulansa, vlasti su uveli i određene mere kako bi stanovnike doslovno "oterali" u spavaće sobe. Budući da su Koreanci poznati kao veliki radoholičari koji danonoćno mogu sedeti po kancelarijama. Novouvedene mere njihov rad ograničavaju do 19.30 časova svake treće srede u mesecu. Hoće li uspeti da vrate interesovanje mladih ka čarima spavaće sobe? Videćemo dogodine.

Danska i "refundacija ovulacije"

Trenutno, u Danskoj na 1000 odraslih osoba dolazi tek 11 beba, ali za razliku od Koreanaca, vlasti smatraju da je godišnji odmor bolji način da se začne potomstvo, nego svake treće srede na kraju radnog dana. U skladu sa tim, oni su spojili lepo i korisno i svojim stanovnicima ponudili jedinstvene turističke pakete sa popustima ako se putovanje organizuje tokom ovulacije. Ukoliko budući roditelji uz pomoć medicinske dokumentacije dokažu da je beba začeta baš na tom putovanju, država će refundirati deo sredstava.

Japan i trening na robotima

Japan "stari" brže od bilo koje druge razvijene zemlje, a samo tokom 2022. godine broj stanovnika smanjio se za 801 hiljadu. U pomoć su pristigli naučnici sa Univerziteta Cukubi, koji su razvili robota Jotaru - simulator bebe koji je napravljen od silikona i potpuno automatizovan, tako da do detalja oponaša mimiku, pa i plač bebe. Verovali ili ne, u robotu se nalazi čak i mali rezervoar za vodu, tako da se, kada Jotaru plače, na njegovom licu pojavljuju i suze, kao kod prave bebe. Japanci smatraju da ovakav robot može probuditi roditeljski instinkt kod novijih generacija, čime bi se natalitet povećao.