Magazin

"Aurus Senat" - Putinova "zver" na četiri točka

Nikolaj II, prvi ruski monarh, zamenio je kočiju za "Delone-Belvil" i "Mercedes", Vladimir Lenjin je bio veliki poštovalac "Rols-Rojsa", a Vladimir Putin je odabrao "Aurus Senat". Ova "zver" domaće proizvodnje pruža sve što se od jednog automobila može poželeti - bezbednost, koja je na prvom mestu, brzinu, kao i maksimalnu udobnost. Čime je to "Senat" očarao Vladimira Putina, ali i njegovog severnokorejskog gosta, Kim Džong Una?
"Aurus Senat" - Putinova "zver" na četiri točka© Риа Новости / Сергей Савостьянов

Poseta severnokorejskog lidera Kim Džong Una Rusiji ovih dana jedna je od glavnih tema u medijima, a posebnu pažnju šefa ove azijske države privukao je i Putinov automobil, "Aurus Senat". Na kosmodromu Vostočni, ruski predsednik Vladimir Putin Kimu je demonstrirao raskošan dizajn i udobnost svog luksuznog vozila, a nakon kratkog razgovora o karakteristikama ove "zveri" na četiri točka ruske proizvodnje, njih dvojica druženje nastavili na svežem vazduhu.

"Aurus Senat" - omiljeni automobil Vladimira Putina

"Aurus" je prvi ruski brend luksuznih automobila, a svetsku slavu stekao je nakon što je predsednik Vladimir Putin odabrao vozilo baš ovog proizvođača za sopstvene, i potrebe drugih visokopostavljenih članova svog kabineta. Limuzinu premijum klase "Aurus Senat" ruski predsednik prvi put je koristio tokom svoje inauguracije 7. maja 2018. godine, kada se i zaljubio u performanse ovog četvorotočkaša. Od tada, njegov blindirani "ljubimac" putuje svuda sa njim, a Putin ga sa ponosom predstavlja kao pravo remek-delo domaće automobilske industrije. Čak i svojim imenom brend "Aurus" budi asocijacije na luksuz i poreklo, budući da je ono nastalo spajanjem latinske reči aurum, koja znači zlato i naziva države Rusije.

Ruska "zver" na četiri točka

"Aurus Senat" je prava zver u svetu automobilizma: dug je neverovatnih sedam metara, težak čak šest tona i pokreće ga hibridni V12 motor od najmanje 600 (a možda čak i 800) konjskih snaga sa devetostepenim automatskim menjačem. Od nule do "stotke" "Senat" tiže za samo šest sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na oko 250 kilometara na čas. Pneumatici "Aurusa" izrađeni su specijalno za predsednika Ruske Federacije, a čak i pri njihovom oštećenju ili gubitku pritiska, vozilo i dalje može da nastavi da se kreće zahvaljujući posebnim unutrašnjim potporama.

Bezbednost na prvom mestu

Za potrebe ruskog predsednika, "Aurus Senat" je opremljen po najvišim standardima zaštite, a njegova karoserija je neuništiva u slučaju bilo kakvih nepredviđenih okolnosti ili pokušaja neprijateljskih napada. Automobil je blindiran sa svih strana, rezervoar je zaštićen posebnom tehnologijom kako bi se sprečilo eventualno curenje goriva, a u vozilu postoji i izlaz u slučaju opasnosti ili blokade vrata. Putnici u vozilu su zaštićeni i od trovanja opasnim gasovima zahvaljujući sistemu distribucije svežeg vazduha u enterijer, a limuzina ima i sopstveni sistem za gašenje požara.

Zanimljivo je i da je onemogućena sinhronizacija multimedijalnih uređaja "Senata" sa pametnim telefonima - a sve sa ciljem zaštite podataka i sprečavanja "hakovanja" sistema. Na portalu jednog auto dilera navodi se da ukupno postoji čak 14 specijalnih bezbednosnih komponenti.

Automobil je stvar imidža

Na svoju prvu inauguraciju Vladimir Putin došao je u "Mercedesu" W140, i još dugih 11 godina ni jedan automobil nije mogao da zameni dobre, stare i nadasve pouzdane nemačke automobile. Ipak, vlasti su bile svesne da je za imidž države, kao i njenog lidera, veoma važno i poreklo automobila.

Pretpostavlja se da je povod za prelazak na vozilo domaće proizvodnje svojevremeno bilo pismo jednog novinara, koji je 2011. godine tadašnjem predsedniku Dmitriju Medvedevu (koji je državu vodio između dva mandata Vladimira Putina) predložio da se za potrebe izrade predsedničkih automobila koristi fabrika vozila "ZIL".

"ZIL" nije dobio takvu priliku, slučajno ili ne, ali te iste godine državni vrh inicirao je pokretanje domaćeg projekta "Kortež", koji je kasnije prerastao u "Aurus". Od tada, bezbednost najviših zvaničnika Ruske Federacije je u rukama lidera domaće automobilske industrije, a kako stvari stoje, teško da će ijedan proizvođač nadmašiti performanse ovih četvorotočkaša.

image