Žute čizme nastale u saradnji brendova MSCHF i Kroks sa "izrezima za ventilaciju" među prvima je poneo muzičar Tomi Keš, a čini se da je ovaj model obuće "povukao nogu", te su počele da ga nose mnoge zvezde kao što su Dodža Ket i Igi Azejlija i tako doprinele da ovaj neobični detalj bude popularan širom sveta.
I luksuzni brendovi su imali svoje varijante obuće kao iz crtanih filmova. Modna kuća Marni je izbacila model "veliko stopalo 2.0" i sve na ovim patikama deluje ogromno i "oblo". Brend Botega Veneta je lansirao "puddle boot", dok je Loeve uspešno predstavio crvene salonke nalik na one koje nosi Mini Maus u crtaćima.
Ali zašto su ljudi zainteresovani za ovu "smešnu" obuću?
"U jednom smislu, taj modni detalj saopštava želju za nekonformitetom i ličnim izražavanjem, što je u skladu sa savremenim vrednostima individualnosti i samopouzdanja. I u isto vreme, on potkopava tradicionalnije ideale lepote dajući prednost novoj, nekonvencionalnoj estetici. Estetika današnjih prevelikih cipela koja privlači pažnju možda se neće svideti svima, ali će vas sigurno primetiti i, kao takve, verovatno će stvoriti avanturistički i zabavan imidž", kaže dr Kerolin Mejr, za Bi-Bi-Si i dodaje:
"Podsećaju nas na detinjstvo, izazivaju osećaj bliskosti i topline, vraćaju nas u zabavna vremena. Odmah se setimo kada smo kao deca skakali po barama, igrali se bez prestanka sa drugarima".
Sigurni smo da će vas svi primetiti ako nosite ovakvu obuću, ali da li je funkcionalna i nosiva? O tome najbolje svedoči jedan video sa TikToka - gde čovek koji je obuo crvene čizama, ne može sam da ih iz izuje, te mu u pomoć priskaču mnogi ljudi. Izgleda kao scena iz crtaća, zar ne?
Razigrana obuća u zbunjujućim vremenima
Prenaglašena obuća nije skorašnji izum i svoja uporišta ima daleko u prošlosti. Bila je hit za vreme disko ere, a popularna grupa "Spajs grls" tokom devedesetih je često nosila obuću sa platformom i upečatnjivim detaljima kao deo kostima na svojim nastupima. Karolin Stivenson sa Londonskog koledža za modu istakla je da su "predimenzioniranu obuću, tačnije ona sa platformom, nosile venecijanske plemkinje između 15. i 17. veka".
Ono što danas možemo da primetimo jeste da su mnoge revije luksuznih brendova inspirisane arlekinima i klovnovima i kao da sve deluje groteskno i prenaglašeno:
"Radi se o tome da budete razigrani i da malo pobegnete od svega, što ima smisla jer živimo u veoma zbunjujućim vremena. A moda uvek pokušava da traži smisao u svemu tome", kaže Stivenson.