Radnik muzeja zamenjivao originalne slike plagijatima, pa ih prodavao da bi živeo na visokoj nozi

Radnik jednog nemačkog muzeja je priznao da je više od godinu dana zamenjivao postavljene slike u muzeju sa falsifikatima, kako bi prodavanjem originala preko aukcija uspeo da finansira svoj luksuzni život. Novac od ukradenih dela je koristio da bi platio svoj Rols Rojs, satove, novi stan...

Zločin je otkriven kada je krivac bio uhvaćen na delu, dok je u skladištu muzeja zamenjivao originalne slike nemačkih majstora plagijatima. Radnik je priznao da je prevara trajala od 2016. do 2018. godine, za šta je dobio zatvorsku kaznu dužu od godinu dana, a muzeju će morati da plati više od šezdeset hiljada evra odštete, prenosi plarforma "Artnet".

Tridesetogodišnji muškarac je ukupno ukrao tri slike, zamenio ih lažnim, pa bi zatim prodavao originale različitim aukcijskim kućama. Navodno, novac je koristio da plati različite dugove, ali i da uživa. "Između ostalog, sebi je kupio novi stan, skupocene satove, Rols Rojs... Naglasio je da je ova dela počinio bez razmišljanja, nema drugo objašnjenje za svoje ponašanje," izjavila je policija.

Prvu sliku koju je zamenio je bilo delo autora Franca Štuka, "Bajka kralja žabe", koje pripada pokretu simbolizma. Original je na aukciji predstavio kao porodično nasledstvo i prodao ga jednoj švajcarskoj galeriji za oko sedamdeset hiljada evra, od čega je on dobio oko pedeset hiljada evra.

Druge dve slike su bile "Dve devojke koje skupljaju drva u planinama" Franca fon Defregera, kao i "Probanje vina" Eduarda fon Gricnera, na koje je zaradio oko jedanaest hiljada evra. Četvrti pokušaj je bio neuspešan.

"Naravno, potrudili smo se da potvrdimo autentičnost prodatih slika. Žao nam je što je krivično delo sprovedeno na tako visokom nivou, ali od početka smo sarađivali sa policijom i ponudili im sve potrebne dokumente," objašnjavaju predstvnici aukcijskih kuća gde su ukradena dela prodata.

U zvaničnoj policijskoj izjavi stoji da je osumnjičeni "besramno zloupotrebljavao pristup magacinu muzeja, kako bi finansirao svoj ekskluzivni standard života i hvalisao se". U procesu je potraga za originalima.

Navedena situacija se može porediti sa nedavnim događajima u Britanskom muzeju, koji sada moli javnost za pomoć kod pronalaženja izgubljenih artefakta. Ovi slučajevi dovode u pitanje koliko su dela zaista bezbedna i bacaju svetlo na potencijalne probleme koji se mogu javiti u kompleksnom svetu umetnosti.