Cilj kampanje koju je pokrenula organizacija "Čejndžing fejses (Changing Faces)" je da iskoreni filmski kliše, koji podrazumeva da glavni negativci u priči skoro uvek imaju ožiljke na licu ili bilo koje različitosti u fizičkom izgledu, kako bi se izdvojili kao "loši" likovi, prenosi "Gardijan".
"Znamo da Noć veštica može biti uznemirujuće vreme za one sa vidljivim razlikama u fizičkom izgledu", rekla je Heder Blejk, izvršna direktorka organizacije. "Filmska industrija igra veliku ulogu u tome, jer jača staromodne i štetne stereotipe. Oni se prenose u svakodnevni život za one sa vidljivim ožiljcima, na načine koji mogu imati trajni uticaj."
Kampanja se pokreće u periodu slavljenja praznika Noći veštica, kada mnogi ljudi odluče da gledaju klasične horore ili trilere. Pismo, koje je poslato Amazonovom Prajm videu, Epl TV-u i mnogim drugima, naglašava da bi bilo dobro da striming platforme razmatraju stavljanje pisanog upozorenja pre određenih filmova ili serija.
Samo neki od primera popularnih negativaca koji imaju karakteristične ožiljke su Džoker, Fredi Kruger, Fantom iz opere, Majkl Majers, Frankenštajn, kao i brojni zlikovci u Džejms Bond filmovima. Osim što se gledaju na ekranima, navedeni likovi su često inspiracija za mnoge kostime tokom Noći veštica pa organizacija smatra da zbog toga postoji još veći razlog da se ovi stereotipi ukinu, kako buduće generacije ne bi posmatrale ljude sa ožiljcima u negativnom svetlu.
"Štetna uverenja mogu još više da se ojačaju pomoću savremenog, brzog pristupa ovom arhiviranom sadržaju, bez ikakvog objašnjenja o uticaju koji može imati", rekao je Blejk.
U pismu se pozivaju TV kanali i servisi za strimovanje da razmotre uključivanje obaveštajnog teksta pre nego što se sadržaj pusti, naglašavajući da film sadrži negativne prikaze onih sa vidljivim razlikama u izgledu. Pored toga, u pismu se traži da određene kompanije razmotre podršku za one koji su pogođeni ovim stereotipom, kao i da nude više informacija o negativnim životnim iskustvima koje ljudi sa vidljivim razlikama mogu imati zbog njih.
"Platforme za striming mogu pomoći u podizanju svesti i razvijanju industrije tako što će uvažiti ove filmske stereotipe", objašnjava Blejk.
Oganizacija "Čejndžing fejses" pokrenula je svoju kampanju "Nisam tvoj zlikovac" 2018. godine, uz podršku Britanskog filmskog instituta, koji je rekao da više neće finansirati filmove u kojima se negativci pojavljuju sa ožiljcima na licu.