Mihail Gorbačov - jedini predsednik SSSR koji je glumio u filmu i reklamirao picu i luksuzne torbe

U zapadnim zemljama veoma poštovan, a u svojoj nedovoljno priznat, Mihail Gorbačov je kao prvi čovek Sovjetskog Saveza ispisao svetsku istoriju. Ali, politika nije bila jedino u čemu se on istakao - Gorbačov je jednako briljirao i na filmu, kao i u snimanju reklama. Tematika marketinških kampanja je bila najrazličitija moguća, kao i sami klijenti - od lanca picerija, preko železnica, pa sve do renomiranih modnih aksesoara.
"Zahvaljujući njemu imamo Pica Hat"
Možda i najzanimljivija reklama u kojoj je učestvovao Gorbačov snimljena je za lanac picerija Pica Hat. U njoj sovjetski predsednik šeta Crvenim trgom sa svojom unukom i ulazi u restoran koji se nalazi tačno preko puta Kremlja. Posetioci gotovo da i ne primećuju ko je ušao u restoran - Gorbačov tiho seda za sto i uživa sa devojčicom u slasnim zalogajima pice. Međutim, u jednom trenutku on biva primećen, i malo pomalo za susednim stolom kreće žučna rasprava - da li je politika koju sprovodi predsednik dobra po zemlju ili ne? Nižu se replike "za" i "protiv", da bi na kraju jedna od učesnica rasprave podigla čašu i uzviknula: "Zahvaljujući njemu danas imamo Pica Hat". Nakon toga i ostatak posetilaca pije za njegovo zdravlje, dok se sam Gorbačov u pozadini smeška.
Film "Nebo nad Berlinom - 2"
U filmskom ostvarenju "Nebo nad Berlinom - 2" sovjetski političar je igrao samog sebe, a to je ujedno bila i njegova debitantska uloga na velikom platnu. U legendarnoj sceni Gorbačov čita stihove Fjodora Tutčeva i u sebi razmišlja o večnim životnim pitanjima: zbog čega čovek dolazi na ovaj svet, koji je smisao njegovog postojanja i tome slično. Zajedno sa Gorbačovim, u filmu se snimao i frontmen rok grupe D Velvet Andergraund, Lu Rid, a ovo ostvarenje je ugledalo svetlost dana pre tačno tri decenije, 1993. godine.
Predsednik SSSR i čuvene Luj Viton torbe
Braon putne torbe i tašne sa upadljivo istaknutim logoom brenda Luj Viton su obično reklamirali fudbaleri ili svetske influenserke. Međutim, 2007. godine je francuski brend odlučio da 76-godišnjem bivšem predsedniku SSSR predloži saradnju. Već uveliko penzionisanom političaru se ta ideja veoma dopala i on je brže bolje otputovao u Berlin kako bi snimio reklamu. Na snimku se on vozi luksuznom limuzinom pored Berlinskog zida, a na sedištu pored njega stoji i čuvena torba iz koje viri časopis. Inače, za ovu saradnju Gorbačov nije uzeo ni dinara, već je čitav honorar uplaćen na račun ekološke organizacije čiji je on osnivač.
"Perestrojka" i u SSSR i u Austriji
Na početku svojih sedamdesetih godina, najpoznatiji sovjetski političar je prihvatio da snimi reklamu za austrijsku železnicu. Već vidno ostareo i osedeo, političar je u reklami trebalo da oceni kvalitet izgradnje austrijskih transportnih sistema. Ono što je video je, Gorbačova naravno oduševilo - toliko, da je svoju čuvenu frazu "Perestrojka" u reklami ponovio čak nekoliko puta. Perestrojka se sa ruskog jezika prevodi kao ponovna izgradnja, a tom rečenicom je, sa jedne strane, želeo da pokaže da je upravo on zaslužan za napredak SSSR. Sa druge strane, ona se super uklopila i u tematiku reklame, jer je isto što i Sovjetski Savez uradila i Austrija.
This is a modal window.