Zašto ljudi lažu na društvenim mrežama
Osobe koje se odlučuju na onlajn dejting imaju u proseku oko 33 godine, zaposlene su, i neznatno je veći broj muškaraca zastupljen. Često su to menadžeri srednjeg nivoa, naučni radnici, nastavnici ili inženjeri, rezultat je istraživanja koje je sproveo "Kasperski lab". Podaci iz 32 zemlje, pokazali su da muškarci vole profile atraktivnih, mladih i niskih žena, dok žene preferiraju muškarace sa visokim primanjima, kao i one koji se predstavljaju kao altruisti.
Zašto ljudi lažu na društvenim mrežama?
Budući da su ljudi svesni svojih želja, ali i svojih vrlina i mana, odlučuju se na laganje kako bi došli do određenog partnera kojeg su zamislili.
Korisnici dejting sajtova najviše lažu vezano za:
Godine starosti - najčešće nekoliko godina oduzmu a sve u želji da privuku mlađe potencijalne partnere
Figuru - muškarci dodaju nekoliko centimetara svojoj visini, a žene uklanjaju dva ili tri kilograma težine
Lokaciju - većina želi da sakrije aktivnosti na internetu od poznanika ili prijatelja, a neki kriju lokaciju kako bi proširili područje traženja potencijalnog partnera
Dostupnost - dešava se da se korisnici dogovore na sastanak, ali onda se sve otkaže pod izmišljenim izgovorom
Porodični status - čak 67 procenata posetilaca dejting sajtova laže o svom emotivnom statusu. Obično su u pitanju osobe koje su zauzete, u vezi ili u braku
Posao ili materijalno stanje - muškarci većinom imaju potrebu da ulepšaju svoje zanimanje ili boljim položajem ili nivoom prihoda
Ukoliko se laž otkrije, potencijalni partneri će biti razočarani i većinom će doći do prekida komunikacije. U jednom kanadskom istraživanju iz 2021. godine, intervjuisano je 388 ljudi starosti od 18 do 40 godina sa ciljem da se dobije informacija kako bi se osećali kad bi saznali da su bili obmanuti na dejting sajtu. Rezultati su pokazali da su muškarci najviše bili uznemireni lažima o fizičkom izgledu, a žene lažima o profesijama. Zanimljivo je da su oba pola podjednako loše reagovala na laži o volontiranju u slobodno vreme.
Izgleda da ni 21. vek nije doneo novine u ljudskom ponašanju - prateći matricu još iz kamenog doba, čovek današnjice traži partnera za život vođen biologijom, instinktom za preživljavanje i produženje vrste. Muškarci traže ženu za potomstvo, a žene nekoga ko će umeti da stekne novac za odgajanje potomstva. Ovo su samo tipična, prosečna ponašanja na mrežama, ali kao i u realnom svetu ne sme se zaboraviti da i ovde postoje izuzeci od pravila.