Taman kada smo pomislili da je promenama u poslovnoj sredini došao kraj i da ćemo imati malo vremena da se adaptiramo na sve što su sa sobom doneli Zumeri, došlo je do novih, zanimljivih transformacija. Sada je, nakon promene tokova korporativne komunikacije na red došle i promene u načinu zapošljavanja. Konkretno - generacija Zed misli da bi poslodavci trebalo da ih angažuju zbog njihove ličnosti, a ne konkretnih znanja, veština ili stepena produktivnosti.
"Mi dižemo energiju" tvrde pripadnici generacije Zed
Prema mišljenju najmlađe generacije koja je trenutno radno sposobna, kolektivi sačinjeni od starijih kolega "pate" od nedostatka živosti i enegrije, koje su oni svojom duhovitošću tu da nadoknade. Zumeri su čak izmislili i novi termin - "angažovanje zbog ličnosti" - gde svoju funkciju u kolektivu doživljavaju kao zabavnu i neophodnu za podizanje energije i pozitivnih vibracija.
Jedna od TikTok influenserki je razmišljanje na ovu temu podelila i na na svom nalogu na ovoj društvenoj mreži, navodeći da je misija mladih da razvedre atmosferu u kolektivu, a ne da nekome smanje obim posla. Druga zvezda ove platforme je svoj "zadatak" na poslu objasnila kroz snimak: naime, sve što ona treba da uradi u okviru svoje pozicije je da bude zabavna, opuštena i pričljiva. Video u kome je pokazala kako izgleda njen radni dan je prikupio preko milion pregleda!
Profesionalne veštine u senci harizme
Iako je harizma veoma važan element svake ličnosti, pre samo par godina je bilo nezamislivo da neko dobije posao samo zbog ovog kvaliteta. Danas, međutim, sve više kompanija teži da u svoju sistematizaciju uključi i "menadžera za pozitivne vibracije", nadajući se da će na taj način zaposleni imati bolju radnu atmosferu i viši stepen produktivnosti.
Osnovne kompetencije koje kandidati za ovu poziciju moraju imati su vedrina, optimističnost i bezbrižnost. Sa druge strane, profesionalne veštine uopšte nisu potrebne: ni poznavanje rada u specijalizovanim softverima, ni razumevanje osnovne delatnosti kompanije, pa čak ni fakultetsko obrazovanje. Postavlja se samo jedno pitanje - da li dugoročno ovakvi kadrovi zaista doprinose stabilnosti biznisa i produktivnosti zaposlenih, ili je efekat kratkog daha.