Iako reč ''influenser'' upućuje na nekoga ko ima uticaj i moć nad drugima, to nije uvek slučaj. Ponekad se dešava upravo suprotno. Mnoge poznate onlajn ličnosti slušaju želje svojih fanova, što čini odnos onog koji posmatra i onog koji zabavlja paradoksalnim. Biti influenser više nije samo marketing i plasiranje proizvoda. Konkurencija na internetu je sve veća, a ideja za šokiranje korisnika (i zaradu) je sve manje. Pokušavaući da se probiju, mnogi traže nešto što će ih istaknuti, ali i održati na vrhu.
Potrebno je na milione ljudi da pogledaju film, kupe album ili odgledaju serijal na Netlfliksu kako bi se rad slavnih ličnosti isplatio. Međutim, one imaju ceo tim ljudi koji se pobrinu da ostanu na vrhu popularnosti čak i kada projekat ne prođe dobro. Negativne ocene i komentari publike su samo još jedna vrsta dobrodošlog publiciteta.
Influenseri nemaju mnogo prostora za ''loš'' sadržaj. Na primer, ako se jedan video poznatog Jutjubera previše odstupa od onog po čemu je prepoznatljiv, broj pregleda može naglo da opadne. Ovo se dešava kada je neko stvorio brend i personu po kojoj je poznat, a odvajanje od toga može biti rizično za platforme koje je izgradio.
Iako je ovo deo posla, posledice ovakvih slučajeva mogu biti veoma ozbiljne. Mnogi kreatori onlajn saržaja žrtvuju svoje mentalno, ali i fizičko zdravlje zarad što većeg broja gledalaca i pretplata. Studija iz 2020. godine je pokazala da je 47 odsto od ispitanih i popularnih svetskih influensera priznalo da ima problema sa mentalnim zdravljem od posledica konstantnog objavljivanja sadržaja i stresa koji to donosi. Takođe, oni koji se bave temama fitnesa ili ishrane mogu doći do nezdravih ekstrema. Jedan od primera ovoga su ''mukbang'' Jutjuberi - ljudi koji konzumiraju veliku količinu hrane ispred kamere.
Pre desetak godina, blogeri su imali manje ''obaveza'', jer je tekst ili po neki video sadržaj bio sasvim dovoljan da ispuni zahteve posla i fanova. Danas su se ove obaveze proširile zajedno sa razvojem društvenih mreža - Instagram storiji, TikTok klipovi, podkasti, dizajniranje vizuelnog identiteta i proizvoda... biti influenser danas znači imati firmu u kojoj ste vi direktor, ali i glavni proizvod.
Naravno, sav ovaj pritisak se gradi na zahtevima publike. Pažnja lako opada i deluje kao da je sve već viđeno. U isto vreme, novim onlajn trendovima nema kraja. Influenseri nude svašta, ali fanovi žele još. Influenseri uvode novitete u sadržaj, fanovi ih opsesivno prate, ali i dalje žele još. S druge strane, prihodi i poslovne prilike koje ovakav odnos sa publikom donosi su dovoljna motivacija za nastavak. Koja je granica? Da li možemo osuđivati ovakve izbore? Može se reći da je glavni krivac pohlepa sa obe strane. Nije ispravno gledati na ljude kao zabavan proizvod za konzumiranje, ali danas je teško razviti ovakvu svest i empatiju kada se ceo svet influensera bazira na ''prodaji'' osobe.