Odlično organizovani ljudi tvrde da svako može biti dobro organizovan, ako malo koriguje svoje navike. Neki primeri dobre organizacije mogu poslužiti da od ove jeseni i vi promenite svoje navike i napravite dobar plan.
1. Stvorite dnevnu rutinu
Kao kada se formiraju navike kod male dece uvođenjem ritma u dan, tako bi i odrasli ljudi trebalo da kreiraju svoj dnevni raspored. Kada imate određenu strukturu i ritam dana, ostavljate sebi vreme da se pripremite za obaveze koje dolaze. Rutina koju tako stvarate organizuje i struktuira dan, što stvara osećaj veće kontrole nad danom.
2. Napravite listu obaveza
Lista će vam pomoći da pratite svoje dnevne obaveze, a najbolje je da je pišete uveče, prethodnog dana. Držite uz sebe rokovnik i štiklirajte obavezu koju ispunite.
3. Planiraju svoje obaveze
Nije dovoljno samo ispisati listu obaveza, već i vremenski da ih organizujete. Pritom, uvek ostavite vremena za neplanirana odstupanja, kao što je produženi sastanak ili kašnjenje. Ukoliko se neka obaveza ne uklapa u raspored, pokušajte da je delegirate na nekoga ili odložite premeštajući je za drugi dan.
4. Planiranje počinje od 1. u mesecu
Svi odlično organizovani ljudi znaju da je početak meseca pravo vreme da se napravi plan. U odnosu na svoje godišnje planove, uskladićete na ovaj način sve svoje mesečne planove i važne obaveze.
5. Čitajte i odgovarajte na mejlove istog dana
Ovo ne samo da je osobina i znak odlične organizovanosti, već i poznavanje poslovnog bontona i primarne poslovne kulture.
6. Čim ustanete namestite krevet
Zvuči naivno, kao raspored obaveza za decu, ali veliki uticaj ima urednost i red od rane zore. Krećite od bazičnih poslova i obaveza, kako biste uvek imali dobar start za velike obaveze koje vas očekuju.
7. Vraćajte stvari na svoje mesto
Ma koliko ova navika delovala jednostavno i logično, sigurno poznajete osobe koje na izlasku iz kuće traže najosnovnije stvari poput naočara za vid ili ključeva od kola. Držati stvari uvek na svom mestu, a posle korišćenja ih vratite na mesto jer to štedi vreme.
8. Odmah očistite svaki nered
Čišćenje nereda i uopšte čista kuća i prostor za rad stvara instant osećaj organizovanosti, jer je fizički nered povezan sa mentalnim neredom. Čišćenje kuhinje odmah nakon jela ili pripreme hrane, radnog stola nakon završetka obaveza, ne samo što deluje organizovano, već vam ostavlja više vremena za druge stvari.
9. Ne odlažite stvari za kasnije
Ne odlažite obaveze za kasnije bez razloga. Postoji "pravilo 2 minuta", koje znači: ako vam za neki posao treba više od dva minuta, odložite ga i zabeležite u planer ili pozovite nekoga da ga uradi, ukoliko vi ne stižete. Ukoliko se obaveza može uraditi za manje od 2 minuta, uradite je odmah.
10. Uvek u rasporedu ostavite vreme za sebe
Napravite u rasporedu vreme namenjeno čitanju, šetanju, vežbanju u fitnes klubu ili kafi sa prijateljima. Na ovaj način dajete sebi oduška odmorom od rutine, ali održavate i zdrav društveni život.
Krenite sa malim promenama, a vežbom i vremenom, mnoge stavke sa ovog spiska biće vam rutina. Važna je doslednost i svakodnevna primena.