Magazin

Koristite emotikone u poslovnoj komunikaciji? Koji su prihvatljivi, a koji strogo zabranjeni

Oko 70 procenata ljudi u poslovnoj komunikaciji koristi emotikone, a po mišljenju 44 procenta ispitanika oni su odraz neprofesionalizma i neozbiljnosti. Neki "emodžiji" su sa vremenom postali opšteprihvaćeni među kolegama, ali postoje i oni koji su neprikladni i odraz nekulture. Šta sme, a šta ne kada je reč o upotrebi emotikona u komunikaciji sa kolegama?
Koristite emotikone u poslovnoj komunikaciji? Koji su prihvatljivi, a koji strogo zabranjeni© Canva / ภาพของ Chakrapong Worathat

Bez obzira na činjenicu da većina ljudi danas u svojoj komunikaciji sa kolegama koristi emotikone, oni i dalje izazivaju veoma pomešane emocije. Neki, posebno mlađi zaposleni, ih smatraju sasvim prihvatljivim, pa čak i poželjnim u neformalnoj komunikaciji, naročito u prepiskama sa kolegama svojih godina. Međutim, gotovo polovina ispitanika (čak 44 posto) smatra da im ipak nije mesto u tom svetu i da u komunikaciji sa kolegama ipak treba zadržati profesionalizam i obziljnost.

Pivo, srednji prst i poljubac su na "crnoj listi"

Na pitanje koji emotikoni su najneprihvatljiviji u poslovnoj komunikaciji, naveći broj ispitanika je bez razmišljanja rekao da su to krigla piva, srednji prst i poljubac, odnosno prikaz traga karmina. Osim njih, na "crnoj listi" emotikona našli su se i patlidžan (koji se koristi kao simbol muškog polnog organa), kao i breskva (koja predstavlja zadnjicu).

Pored ovih potpuno neprihvatljivih, na spisku nepoželjnih u poslovnoj komunikaciji emotikona našli su se i obrnuti smajli, emodži koji sleže ramenima, kao i onaj koji namiguje i prevrće očima. Svi oni izazivaju u kolegama osećaj da je po sredi pasivna agresija. Pogrešnim tumačenjem, među kolegama se može javiti bespotrebna tenzija, pa se zato oni i smatraju nepoželjnim.

Kada je OK koristiti emotikone u poslovnoj komunikaciji?

Sada kada smo se detaljno upoznali sa emotikonima koji su krajnje nepoželjni u poslovnom svetu, možemo se osvrnuti i na one koji su "na mestu", kao i na situacije kada su oni prikladni. Ono što je važno je da se svi članovi kolektiva uvaže i ne naruše ničija osećanja ili moralne norme. Kada je to, u opštem slučaju, u redu komunicirati uz pomoć emotikona u poslovnom okruženju?

  • kada je druga strana već iskoristila "emodži" u toku komunikacije
  • kada je korišćenje emotikona deo korporativne kulture
  • kada je ton komunikacije prijateljski i pozitivan
image